17.01.2025

 

ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG

 

Având în vedere Ordinul ministrului justiţiei nr. 2827/C/2024 pentru aprobarea Procedurii privind plata onorariilor experţilor judiciari de către birourile locale pentru expertize judiciare tehnice şi contabile din cadrul tribunalelor, vă aducem la cunoştinţă că în cadrul secţiunii Informaţii – Biroul local pentru expertize au fost publicate informaţiile actualizate cu privire la documentele necesare pentru încasarea onorariului de către experţii judiciari tehnici și contabili.

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

ANUNŢ

23.12.2024

 

- ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG -

 

        I. În conformitate cu dispoziţiile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 1307 din data de 21.12.2023, publicată în Monitorul Oficial nr. 1172/22.12.2023, privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, zile care precedă şi/sau care succedă zilelor de sărbătoare legală în care nu se lucrează, pentru anul 2024, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

           În ziua de 27.12.2024 şedinţele de judecată programate la nivelul Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti se vor desfăşura potrivit programului stabilit.

           În mod corespunzător, Compartimentele Registratură şi Arhivă ale Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti vor avea orarul de lucru corespunzător intervalului stabilit desfăşurării şedinţelor de judecată.

         II. Totodată, vă informăm că, faţă de dispoziţiile art. 1 alin. (1) din Hotărârea de Guvern nr. 1307 din data de 21.12.2023, în ziua de 27.12.2024, compartimentele din cadrul Tribunalului Bucureşti, care lucrează cu publicul, cu excepţia celor aferente Secţiei I Penale, nu vor funcţiona şi nici nu se vor desfăşura şedinţe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene de judecată stabilite în ziua menţionată anterior.

 

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG

Având în vedere avaria produsă în arhiva Secţiei a VI-a Civilă a Tribunalului Bucureşti la data de 18.11.2024, pentru implementarea măsurilor necesare în vederea asigurării funcţionării corespunzătoare a acestui compartiment, în condiţii de siguranţă, programul cu publicul va fi suspendat în perioada 20.11.2024 – 23.11.2024.

Pentru solicitările cu caracter urgent vă rugăm să vă adresaţi serviciului registratură sau grefierului şef la numărul de telefon – 021 408 3600 (interior 8602).

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

COMUNCAT DE PRESĂ
19.11.2024

Având în vedere informaţiile apărute în spaţiul public, în scopul informării corecte a opiniei publice, preşedintele Tribunalului Bucureşti aduce la cunoştinţa publicului următoarele:

În data de 18.11.2024, în jurul orelor 14.00, conducerea Tribunalului Bucureşti a fost informată cu privire la un incident petrecut în compartimentul arhivă al Secţiei a VI-a Civilă, situată în sediul Tribunalului Bucureşti din sector 6, Splaiul Independenţei nr. 319L, Clădirea B, Sema Parc, în sensul că un raft metalic a angrenat în cădere alte câteva rafturi de acelaşi tip, lovind o salariată care se afla în zona spaţiului de arhivă curentă.

A fost anunţat serviciul de urgenţă 112, ulterior prezentându-se un echipaj SMURD. Salariata a fost transportată la spital pentru investigaţii amănunţite, nu a fost internată şi nu s-a eliberat concediu medical, suferind o echimoză pentru care s-a prescris tratament specific.

La nivelul instanţei au fost luate toate măsurile pentru punerea în siguranţă a spaţiului de arhivă şi au fost demarate procedurile prevăzute de lege pentru astfel de situaţii, proceduri aflate în curs la acest moment.

De asemenea, a fost suspendată activitatea de lucru cu publicul la arhiva Secţiei a VI-a Civilă, pentru finalizarea cercetărilor şi implementarea măsurilor necesare pentru asigurarea funcţionării corespunzătoare a acestui compartiment, măsură adusă la cunoştinţa publicului prin intermediul paginii de internet a Tribunalului București. În prezent se depun toate eforturile pentru reluarea activităţii arhivei în condiţii de siguranţă, astfel încât şedinţele de judecată să nu fie afectate.

Menţionăm că activitatea Secţiei a VI-a civilă se desfăşoară într-un spaţiu închiriat din clădirea Sema Parc, toate spaţiile, inclusiv cele destinate arhivei, fiind puse la dispoziţie cu mobilierul aferent, de către locator, potrivit contractului încheiat.

Precizăm că, la nivelul Tribunalului București, Conducerea administrativ-judiciară este permanent preocupată pentru asigurarea desfăşurării activităţii de către personalul instanţei în condiţii de siguranţă, manifestând transparenţă în comunicare cu privire la toate măsurile dispuse.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV-JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

  • - ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG –

 

Având în vedere avaria produsă în arhiva Secţiei a VI-a Civile a Tribunalului Bucureşti, programul cu publicul în perioada 19.11.2024 – 20.11.2024 va fi suspendat.

Pentru solicitările cu caracter urgent vă rugăm să vă adresaţi serviciului registratură sau grefierului şef la numărul de telefon – 021 408 3600 (interior 8602).

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

În conformitate cu dispoziţiile art. 13 alin. (10) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului României nr. 1034/2024 pentru aprobarea calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, Președintele Tribunalului București aduce la cunoștința publicului următoarele:

La data de 11 noiembrie 2024, ora 09.00, la sediul Tribunalului Bucureşti, Bd. Unirii nr. 37, sector 3, etaj 2, sala 231, va avea loc şedinţa publică de desemnare prin tragere la sorţi, pe funcţii, dintre judecătorii în exerciţiu ai judecătoriei sectorului, a preşedinţilor oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a locţiitorilor acestora, în vederea scrutinului pentru alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor din data de 01.12.2024.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

      

      În conformitate cu dispoziţiile art. 9 alin. (3) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare şi art. 2 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a birourilor şi oficiilor electorale constituite la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, aprobat prin Hotărârea Biroului Electoral Central pentru Alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor din anul 2024 nr. 1/H/06.09.2024, precum şi art. 13 alin. (2) din acelaşi act normativ, Președintele Tribunalului București aduce la cunoștința publicului următoarele:

      La data de 30 octombrie 2024, ora 16.00, la sediul Tribunalului Bucureşti, Bd. Unirii nr. 37, sector 3, etaj 2, sala 221, va avea loc şedinţa publică de desemnare, prin tragere la sorţi, în vederea înlocuirii preşedintelui Biroului electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti nr. 42 – Alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor din anul 2024.

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

     Ca urmare a unei erori materiale, anunțul publicat la data de 25.10.2024 privind aducerea la cunoștința publicului a datei ședinței publice de tragere la sorți, în conformitate cu dispozițiile art.26 din Legea nr.3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului, programată pentru data de 27.10.2024, ora 18.00, la sediul Tribunalului București, Bd Unirii nr.37, sector 3, etaj 2 sala 221, se rectifică, în sensul că Hotărârea nr.322/21.10.2024 referitoare la organizarea referendumului local, în vederea consultării cetățenilor din municipiul București, în data de 24.11.2024 este emisă de Consiliul General al Municipiului București. Celelalte informații din cuprinsul anunțului rămân neschimbate.

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului București nr. 322/21.10.2024 înregistrată la Cabinetul Președintelui Tribunalului București sub nr. 1/16003/C/24.10.2024, referitoare la organizarea referendumului local, în vederea consultării cetățenilor din municipiul București, în data de 24.11.2024, Președintele Tribunalului Bucureşti aduce la cunoștința publicului faptul că la data de 27.10.2024, ora 18.00, la sediul Tribunalului Bucureşti, Bd. Unirii nr.37, sector 3, etaj 2, sala 221, va avea loc ședința publică de tragere la sorți, în conformitate cu dispoziţiile art. 26 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREȘTI

COMUNICAT

24.10.2024

 

Ziua de 25 octombrie a fiecărui an a fost declarată de către Comisia Europeană și Consiliul Europei ”Ziua Europeană a Justiției Civile”.

Ziua Europeană a Justiției Civile are scopul de a apropia justiția de cetățeni, de a-i ajuta să fie mai bine informați cu privire la drepturile lor și modalitatea de funcționare a justiției de zi cu zi, îngăduind acestora să îi înțeleagă mai bine mecanismele. Consiliul Europei și Comisia Europeană reamintesc, prin această sărbătoare, că justiția este, cu precădere, un serviciu pentru cetățeni.

 

Pentru mai multe detalii, click aici.

Contacte:
Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00
Telefon (cabinet preşedinte): 021.318.77.00; Fax (cabinet preşedinte) 021.318.77.31; interior: 192
Prim grefier al Tribunalului Bucureşti; Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00, interior: 191