COMUNICAT
- 24.11.2025 –
Adunarea Generală a Judecătorilor Tribunalului Bucureşti, întrunită în şedinţa din 24.11.2025, la convocarea Consiliului Superior al Magistraturii, în prezenţa a 173 judecători, având pe ordinea de zi exprimarea unui punct de vedere referitor la proiectul de lege pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, în vederea acordării avizului potrivit art. 39 alin. 3 din Legea nr. 305/2022:
- a hotărât, în unanimitate, exprimarea unui punct de vedere negativ cu privire la proiectul de lege pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și solicitarea retragerii acestuia
Această măsură a fost adoptată în considerarea următoarelor aspecte:
• Proiectul de lege supus dezbaterii introduce modificări substanțiale asupra condițiilor de pensionare pentru magistrați, incluzând creșterea abruptă a vârstei de pensionare și reducerea semnificativă a cuantumului pensiei de serviciu, fiind păstrate inechitățile generate de proiectul anterior
• Prin modificarea frecventă a normelor în domeniu se aduce atingere principiului securității raporturilor juridice și previzibilității legii, astfel cum se reţine în jurisprudența Curții Constituționale
• Modificările propuse afectează fundamental statutul magistraților și buna funcționare a sistemului judiciar, fără a asigura o protecție adecvată a drepturilor deja obținute și fără o consultare efectivă
– PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI –
– JUDECĂTOR MIHAI-DRAGOŞ MOCANU –
În exercitarea dispoziţiilor art. 10 alin. (2), art. 37 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, văzând şi Hotărârea de Guvern nr. 891/2025 pentru aprobarea calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025, Președintele Tribunalului București este abilitat să aducă la cunoștința partidelor politice parlamentare următoarele:
La data de 24.11.2025 va avea loc la ora 08:00 la sediul Tribunalului Bucureşti, Bd. Unirii nr.37, etaj 2, sala 223, sector 3, şedinţa de desemnare, prin tragere la sorţi, a preşedinţilor Oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a locţiitorilor acestora.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
ANUNŢ INTERVIU EXPERŢI JUDICIARI
ÎN SPECIALIZAREA “TOPOGRAFIE, CADASTRU ŞI GEODEZIE”
10.11.2025
Vă informăm că Ministerul Justiţiei organizează în perioada 02 – 13 februarie 2026 interviul pentru dobândirea calității de expert tehnic judiciar în specializarea „Topografie, cadastru şi geodezie” de către persoanele autorizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară în categoriile D, A sau B.
Anunțul privind organizarea și desfășurarea interviului, ce cuprinde, printre altele, data şi locul susţinerii interviului, specializarea și termenul de depunere a actelor pentru înscrierea la interviu, se regăsește pe site-ul Ministerului Justiției, www.just.ro, la secțiunea Carieră, subsecțiunea Posturi vacante, ori accesând direct următorul link: https://www.just.ro/anunt-privind-organizarea-şi-procedura-de-desfasurare-a-interviului-pentru-dobandirea-calitatii-de-expert-tehnic-judiciar-in-specializarea-topografie-cadastru-si-geodezie/ .
Anunţul a fost de asemenea afişat la sediul Tribunalului Bucureşti – Biroul Local pentru Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile.
În vederea înscrierii la interviul organizat de Ministerul Justiţiei, candidaţii pot depune dosarele inclusiv la sediul Biroului Local pentru Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile din cadrul Tribunalului Bucureşti (Bucureşti, Bd. Unirii nr.37, sector 3, parter, camera 009).
ANUNŢ
În exercitarea dispoziţiilor art. 10 alin. (2), art. 26 alin. (9) şi art. 34 alin. (2) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, văzând şi Hotărârea de Guvern nr. 891/2025 pentru aprobarea calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor locale parţiale din data de 7 decembrie 2025, Președintele Tribunalului București este abilitat să aducă la cunoștința publicului următoarele:
La data de 11.11.2025 va avea loc la ora 08:00 la sediul Tribunalului Bucureşti, Bd. Unirii nr.37, etaj 1, sala 131, sector 3, şedinţa de desemnare, prin tragere la sorţi, a preşedintelui Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti şi a locţiitorului acestuia.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
ANUNŢ
- 03.11.2025 -
În aplicarea dispozițiilor Legii nr.115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, precum și a dispozițiilor Hotărârii de Guvern nr. 891/23.10.2025 privind aprobarea calendarului acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor locale parţiale din data de 7.12.2025,
asigurarea serviciului de permanenţă pentru înregistrarea candidaturilor şi a cererilor (contestaţiilor) în materie electorală, la Tribunalul București se realizează până la data de 07.12.2025 (data alegerilor), la camera 115 A, etajul 1 din sediul Tribunalului Bucureşti, situat în Bd. Unirii nr. 37, Sector 3, Bucureşti.
Toate cererile în materie electorală se vor înainta exclusiv la numărul de fax: 021/408.37.71, adresa de mail:
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
TRIBUNALUL BUCUREŞTI
COMUNICAT
- 21.10.2025 -
Adunarea Generală a Judecătorilor Tribunalului București, întrunită la data de 21 octombrie 2025, la convocarea Președintelui Tribunalului București și cu participarea a 185 de judecători, a avut pe ordinea de zi reevaluarea măsurilor adoptate prin Hotărârea nr. 3 din 26 august 2025 a Adunării Generale a Judecătorilor Tribunalului București.
Această reevaluare a fost determinată de pronunțarea Hotărârii Curții Constituționale a României privind legea pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, astfel cum rezultă din comunicatul Curții Constituționale din data de 20 octombrie 2025, soluţie ce relevă necesitatea iniţierii unor consultări reale şi efective cu reprezentanţii puterii judecătoreşti.
Adunarea Generală a hotărât, cu o majoritate covârșitoare, suspendarea măsurilor stabilite prin Hotărârea nr. 3/26.08.2025 și reluarea activității de judecată pentru toate cauzele începând cu data de 23 octombrie 2025.
În raport de evoluţia discuţiilor privind statutul profesiei de judecător și de modul în care autoritățile vor înțelege să răspundă preocupărilor legitime ale corpului magistraților - privind lipsa unei consultări reale și transparente, absența oricăror măsuri complementare care să vizeze îmbunătățirea condițiilor de muncă, discreditarea nejustificată a întregului corp profesional - se va analiza, la momentul oportun, necesitatea convocării unei noi Adunări Generale pentru o eventuală reevaluare a măsurilor adoptate astăzi.
PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
JUDECĂTOR MIHAI-DRAGOŞ MOCANU
- 02.09.2025 –
În contextul măsurilor dispuse prin Hotărârea Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Tribunalului București nr. 3/26.08.2025, privind adoptarea unei forme de protest pe o perioadă nedeterminată faţă de parcursul procesului legislativ, ţinând cont de Hotărârea Adunării Generale Extraordinare a Sindicatului Naţional al Grefei Judiciare Dicasterial din data de 27.08.2025, cu privire la formele de protest adoptate de către personalul auxiliar de specialitate şi conex din cadrul instanţelor judecătoreşti, vă aducem la cunoştinţă următoarele:
I. Începând cu data de 03.09.2025 personalul auxiliar de specialitate şi conex care îşi desfăşoară activitatea în cadrul compartimentelor de lucru cu publicul din cadrul Secţiilor I-VIII ale Tribunalului Bucureşti, adoptă următoarele forme de protest:
- reducerea programului de lucru cu publicul cu o oră faţă de intervalul stabilit administrativ, urmând să se desfăşoare zilnic în intervalul orar 09.30-13.00, cu excepţia Biroului Executări Penale care va avea următorul program de lucru cu publicul: luni şi miercuri în intervalul orar: 09.00-13.00;
- suspendarea eliberării înscrisurilor care nu reclamă un caracter urgent în acord cu dispoziţiile legale în vigoare;
II. Începând cu data de 03.09.2025 personalul auxiliar de specialitate şi conex care îşi desfăşoară activitatea în cadrul compartimentelor de lucru cu publicul din cadrul Tribunalului Bucureşti, adoptă următoarele forme de protest:
- reducerea programului de lucru cu publicul cu o oră faţă de intervalul stabilit administrativ, astfel:
- Biroul de Informare şi Relaţii Publice: luni:08.00-18.00, marţi-vineri: 08.00-15.00;
- Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V: luni-vineri: 09.30-13.00;
- Biroul de aplicare a apostilei: luni-vineri: 09.00-10.00 (depuneri acte), 15.00-16.00 (eliberări);
- Biroul Local pentru Expertize Judiciare, Tehnice şi Contabile: luni-miercuri, vineri: 09.00-12.00, joi: 09.00-13.30;
- Biroul Persoane Juridice: marţi şi joi: 09.00-12.00;
- Biroul Traducători: miercuri: 11.00-12.00;
- Biroul Partide Politice: luni-vineri: 11.00-12.00.
- suspendarea eliberării înscrisurilor care nu reclamă un caracter urgent în acord cu dispoziţiile legale în vigoare în cadrul compartimentelor de lucru cu publicul din cadrul Tribunalului Bucureşti, cu excepţia Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Tribunalului Bucureşti.
- PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI –
- JUDECĂTOR MIHAI-DRAGOŞ MOCANU –
- 26.08.2025 –
Adunarea Generală a Judecătorilor Tribunalului Bucureşti, întrunită în şedinţa din 26 august 2025, la convocarea Consiliului Superior al Magistraturii, în prezenţa a 181 judecători:
- a hotărât, în unanimitate, că se impune retragerea proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul pensiilor de serviciu, motivat de faptul că reforma pensiilor de serviciu s-a realizat deja prin modificările aduse de Legea 282/2023 și nu există motive reale pentru o nouă intervenție legislativă;
- a hotărât, în unanimitate, adoptarea unei forme de protest faţă de parcursul procesului legislativ, constând în amânarea tuturor cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 27 august 2025, cu excepţia cauzelor urgente stabilite prin prezenta hotărâre;
- a hotărât ca următoarele cauze să fie exceptate de la aplicarea formei de protest: verificarea legalităţii şi temeiniciei măsurilor preventive şi asiguratorii, cauzele urgente de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi – spre exemplu, luarea/prelungirea măsurilor preventive, emiterea mandatelor de supraveghere tehnică, emiterea mandatelor de percheziţie domiciliară, luarea măsurilor de siguranţă cu caracter provizoriu, suspendare executare act administrativ - art. 14 şi art. 15 din Lg.nr.554/2004, ordonanţe preşedinţiale în materia minori şi familie în cazurile ce vizează situaţii de risc care pot pune în pericol viaţa şi integritatea minorilor şi necesitatea acordării/stabilirii de tratamente medicale (art. 997 C.pr.civ.), ordine de protecţie (Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice şi Legea nr. 26/2024 privind ordinul de protecţie), răpirile internaţionale de copii (Legea nr. 369/2004 privind aplicarea Convenţiei asupra aspectelor civile ale răpirii internaţionale de copii, adoptată la Haga la 25 octombrie 1980), măsura plasamentului de urgenţă (Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului);
- a hotărât să se procedeze la realizarea procedurii prealabile în toate cauzele înregistrate pe rolul secţiilor Tribunalului Bucureşti, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, pronunţarea soluţiilor în dosarele în care s-a dispus amânarea pronunţării şi motivarea hotărârilor pronunţate, aflate în curs de redactare;
Celelalte activităţi se desfăşoară conform programului normal de lucru.
Aceste măsuri nu sunt determinate exclusiv de modificările legislative referitoare la pensiile de serviciu ale magistraților, ci reflectă poziția critică a corpului profesional față de:
- modul în care aceste discuții au fost purtate în lipsa unei consultări reale și transparente;
- absența oricăror măsuri complementare care să vizeze îmbunătățirea condițiilor de muncă, în paralel cu modificarea vârstei de pensionare;
- încercările de discreditare a întregului corp de magistrați, printr-o prezentare denaturată a statutului și rolului acestora în societate.
Înțelegem pe deplin impactul acestei decizii asupra justițiabililor și ne exprimăm regretul pentru eventualele consecințe asupra activității judiciare curente. Totuși, considerăm că protejarea independenței justiției și apărarea demnității profesionale a magistraților reprezintă obiective esențiale, ce privesc întreaga societate.
Având în vedere forma de protest adoptată, respectiv amânarea tuturor cauzelor pe o perioadă nedeterminată, facem apel la toţi participanţii la procedurile judiciare să nu se prezinte la judecată decât în ipoteza cauzelor urgente precitate.
- PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI –
- JUDECĂTOR MIHAI-DRAGOŞ MOCANU –
Având în vedere dispoziţiile art. 941 din Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecătorești, aprobat prin Hotărârea Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3.243/2022, astfel cum a fost modificat şi completat de Hotărârea Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1505, publicată în Monitorul Oficial nr. 586 din 24.06.2025 – Partea I, vă aducem la cunoştinţă umătoarele:
- cererile adresate instanţei, precum şi înscrisurile însoţitoare, transmise prin poşta electronică, se trimit exclusiv în format PDF, prin ataşare directă la mesajul e-mail;
- nu se acceptă transmiterea ataşamentelor în alte formate şi nici linkuri către platforme de stocare şi partajare a fişierelor, cu excepţia situaţiei în care instanţa solicită expres acest lucru;
- în cazul în care un e-mail adresat instanţei conţine ataşamente în alt format decât PDF sau include linkuri către platforme externe, acesta nu va fi prelucrat, iar ataşamentele nu vor fi listate sau depuse la dosar, expeditorul urmând să fie notificat cu privire la neconformitatea mesajului transmis şi la necesitatea retransmiterii documentelor în formatul acceptat.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
ANUNŢ
29.04.2025
- ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG -
I. În conformitate cu dispoziţiile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 2 din data de 10.01.2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 19/13.01.2025, privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, zile care precedă şi/sau care succedă zilelor de sărbătoare legală în care nu se lucrează, pentru anul 2025, vă aducem la cunoştinţă următoarele:
În ziua de 02.05.2025 şedinţele de judecată programate la nivelul Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti se vor desfăşura potrivit programului stabilit.
În mod corespunzător, Compartimentele Registratură şi Arhivă ale Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti vor avea orarul de lucru corespunzător intervalului stabilit desfăşurării şedinţelor de judecată.
II. Totodată, vă informăm că, toate cererile în materie electorală se vor înainta exclusiv la Secţia a II-a de Contencios Administrativ şi Fiscal a Tribunalului Bucureşti, pe adresa de e-mail:
III. De asemenea, vă informăm că, faţă de dispoziţiile art. 1 alin. (1) din Hotărârea de Guvern nr. 2 din data de 10.01.2025, în ziua de 02.05.2025, compartimentele din cadrul Tribunalului Bucureşti, care lucrează cu publicul, cu excepţia celor aferente Secţiei I Penale şi a celor în materie electorală, nu vor funcţiona şi nici nu se vor desfăşura şedinţe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene de judecată stabilite în ziua menţionată anterior.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
Contact:
email: trb-birp@just.ro
Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00
Telefon (cabinet preşedinte): 021.318.77.00; Fax (cabinet preşedinte) 021.318.77.31; interior: 192
Prim grefier al Tribunalului Bucureşti; Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00, interior: 191




