DECIZIA NR.39 din data de 08.03.2022

 

Președintele Tribunalului București, judecǎtor Mihaela-Laura Radu, în conformitate cu dispozițile Legii nr.304/2004 pentru organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul dispoziților art. 9 alin. (1), coroborate cu prevederile art. 7 alin 1 din Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecǎtoresti, aprobat prin Hotǎrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1375/2015;

Față de dispozițiile din Hotărârea Guvernului României nr. 171/2022 privind prelungirea stǎrii de alertă pe teritoriul României începând cu data de 7 februarie 2022, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,

 DECIDE:

Art.1 - Începând cu data de 09.03.2022, încetează dispozițiile deciziilor emise de președintele Tribunalului București, în scopul prevenirii răspândirii infectării cu virusul SARS COV2 pentru perioada stării de urgență și stării de alertǎ.

Art.2 - Accesul în sediile Tribunalului Bucureşti din Bdul.Unirii nr. 37 sector 3 şi Bdul.Splaiul Independenței nr.319L-SEMA PARK clǎdirea B, se va realiza în mod liber, fărǎ respectarea altor condiții de siguranță sanitară.

Art.3 - I. În ceea ce privește activitatea cu publicul la compartimentele Arhivă şi Registratură din cadrul instanței, programul de lucru se va desfăşura  cu prioritate, pe baza programărilor on-line sau telefonice;

II. În limita timpului disponibil alocat programului de lucru cu publicul al fiecărui compartiment, se vor soluționa și cererile formulate de persoanele prezente în sediile instanței, fǎră programare anterioarǎ.

Art.4 - I. Prezenta decizie intră în vigoare începând cu data de 09.03.2022, și va fi adusă la cunoştinta publicului larg, prin afişare la sediul instanței, publicare pe site-ul instanței/portalul instanțelor de judecatǎ.

II. La nivelul compartimentelor instanței, prezenta decizie va fi implementată prin grija Biroului resurse umane.

 

PREȘEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREȘTI,

JUDECĂTOR MIHAELA-LAURA RADU

Având în vedere cererile primite pe adresa de e-mail la Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V, având ca obiect „contestație împotriva procesului-verbal de contravenție, emis de către Direcția de Sănătate Publică”, cu privire la nerespectarea de către persoana care intră pe teritoriul României a obligației de a completa „Formularul digital de intrare în România”, în contextul pandemiei, aducem la cunoștință următoarele prevederi legale:

  • art.32 (1) „Plângerea se depune la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția.” – Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002;
  • art.4 (4) „Prin derogare de la prevederile art. 32 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, plângerea împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției şi de aplicare a sancțiunii se depune la judecătoria în a cărei circumscripție își are sediul direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului Bucureşti emitentă a procesului-verbal.” – Ordonanța de urgență  nr. 5/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

Prin hotărârea pronunţată astăzi, 09.02.2022, în cauza nr. 27011/3/2021, Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea creditoarei Autoritatea de Supraveghere Financiară şi a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva debitoarei SOCIETATEA DE ASIGURARE-REASIGURARE CITY INSURANCE S.A.

Prin aceeaşi hotărâre a fost desemnat în calitate de lichidator judiciar CITR Filiala Cluj S.P.R.L.

În cauză, judecătorul sindic a fixat următoarele termene limită:

a) termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei – 28.03.2022;

b) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe – 18.04.2022;

c) termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 13.05.2022;

d) data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 25.04.2022.

În vederea facilitării demersurilor de înregistrare a declaraţiilor de creanţă, precizăm că cererile de înscriere la masa credală, însoţite de documentele justificative şi dovada achitării taxei judiciare de timbru vor fi transmise la grefa Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti, atât în format scriptic (hârtie), cât şi în format electronic (documente PDF de maximum 4 MB fiecare) exclusiv la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., urmând ca  exemplarul destinat practicianului în insolvenţă să fie transmis pe adresa de corespondenţă electronică ce va fi indicată de acesta prin notificare.

 

Menţionăm totodată că întreaga corespondenţă electronică privind procedura insolvenţei debitoarei Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. va fi transmisă de către participanţii la procedură NUMAI pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Soluţia pe scurt a hotărârii din data de 09.02.2022 în cauza nr. 27011/3/2021 

- DREPT LA REPLICĂ -

Faţă de articolul „ Cum judecă „ la secret” şapte instanţe din Capitală, în timpul pandemiei. Pretextul birocratic care încalcă principiul european al „uşilor deschise”,autor Ionuţ Mureşan

 

         Urmare publicării articolului cu titlul de mai sus în publicaţia Ziare.com, Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Tribunalului Bucureşti, în vederea informării corecte a publicului, formulează următoarele precizări:

În România starea de urgenţă a fost instituită şi prelungită prin Decretele Preşedintelui României nr. 195/2020 şi 250/2020, fiind în vigoare în perioada 16.03.2020 -14.05.2020.

       Starea de alertă a fost instituită prin Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgrnţă  nr.24/14.05.2020 publicată în Monitorul Oficial nr. 3995/15.05.2020, fiind în vigoare şi în prezent, în baza Hotărârii Guvernului nr.34/06.01.2022. 

Detalii

 

 

- ÎN ATENȚIA PUBLICULUI LARG -

 

În considerarea faptului că din luna ianuarie 2022 societăţile comerciale care asigurau servicii de fotocopiere înscrisuri pentru public în spaţiile închiriate de Tribunalul Bucureşti în sediile din:

 - Bulevardul Unirii nr.37, sector 3 (Tribunalul Bucureşti - Secţiile I-V şi VIII, Judecătoria sectorului 2 Bucureşti)
- Gheorghe Danielopol nr.2-4, sector 4 (Judecătoriile sectoarelor 1 şi 4 Bucureşti)
- Ilfov nr.6, sector 5 (Judecătoria sectorului 3 Bucureşti)
- Str. Ştirbei Vodă nr.115, sector 1 (Judecătoria sectorului 6 Bucureşti)

au notificat încetarea contractului de închiriere, vă aducem la cunoştinţă că procedura de fotocopiere a înscrisurilor din dosarele aflate în păstrarea instanţelor de judecată se va desfăşura după cum urmează 

Detalii

Având în vedere numărul mare de cereri înregistrate la Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V, având ca obiect „exequatur”, facem următoarele precizări:

  • Procedura de recunoaștere a unei hotărâri străine este judiciară;
  • Cererea de chemare în judecată se formulează pe cale principală la tribunalul în circumscripția căruia își are domiciliul sau, după caz, sediul instituției publice care a refuzat recunoașterea hotărârii străine (art.1099 alin.1 Cod procedură civilă);

Citeşte în continuare

În scopul creșterii calității actului de justiție și pentru asigurarea unei transparențe sporite a procedurilor judiciare, începând cu data de 15.09.2020, în cadrul Tribunalului București devine operațională în materie penală aplicația „Dosar Electronic”, disponibilă publicului pe site-ul http://www.tribunalulbucuresti.ro, care facilitează accesul on-line al părților și al reprezentanților acestora la actele dosarului.

Pentru a vă putea autentifica și a avea acces la dosarul în format electronic, este necesar să comunicați instanței adresa de e-mail și numărul de telefon mobil. În cazul în care nu ați solicitat inițial acces-ul la DOSARUL ELECTRONIC, cererea dumneavoastră ulterioară pentru logare în aplicație, pe lângă datele menționate mai sus (e-mail și nr. de telefon) trebuie să fie însoțită de o copie a cărții de identitate și/sau dovada calității de reprezentant.
Sistemul va fi implementat în dosarele penale în care Tribunalul București este învestit ca instanță de fond, prin rechizitoriu.

Contacte:
Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00
Telefon (cabinet preşedinte): 021.318.77.00; Fax (cabinet preşedinte) 021.318.77.31; interior: 192
Prim grefier al Tribunalului Bucureşti; Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00, interior: 191