10.08.2023

 

- ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG -

 

În conformitate cu dispoziţiile art. 1 alin. (1) și art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 1555 din data de 28.12.2022  privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, altele decât zilele de sărbătoare legală, pentru anul 2023, vă aducem la cunoştinţă că în ziua de 14.08.2023 compartimentele din cadrul Tribunalului Bucureşti, care lucrează cu publicul, nu vor funcţiona şi nici nu se vor desfăşura şedinţe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene de judecată stabilite în ziua menţionată anterior.

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

COMUNICAT

  

   În raport de semnalările apărute în spațiul public, Tribunalul București aduce la cunoștința părților, reprezentanților acestora, precum şi avocaţilor următoarele:

   La Tribunalul București ședințele de judecată se vor desfășura conform celor stabilite prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, în sensul că se va dispune amânarea tuturor cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 21 iunie 2023, cu excepţia următoarelor cauze: măsurile preventive în materie penală, cauzele prevăzute la art. 138 Cod procedură penală, percheziţiile domiciliare şi cauzele urgente în materie civilă lato sensu (ordonanţe preşedinţiale vizând minorii, măsura plasamentului de urgenţă, ordine de protecţie, răpirile internaţionale de minori, suspendări provizorii de executare), grevă (acțiune în constatarea nelegalității grevei, acțiune în suspendarea grevei).

    La serviciile de lucru cu publicul (arhive, registraturi, executări penale, Biroul de informare și relații cu publicul, BLET, PJ și partide politice) programul se va desfășura conform orarului de lucru afișat.

     Precizăm că în materie penală pot exista situaţii punctuale în care prezenţa avocatului este necesară, aspect ce se va comunica, prin intermediul grefei, în timp util.

    În materie civilă, în sens larg, situaţiile în care unele completuri de judecată vor proceda altfel, vor fi aduse la cunoştinţa publicului larg prin afişare la uşa instanţei şi prin publicarea pe pagina de internet a Tribunalului Bucureşti, împreună cu listele de şedinţă.

     În acest sens, precizăm următoarele:

  • în data de 28 august 2023 completul de judecată C32  din cadrul Secției a II-a Contencios Administrativ și Fiscal urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
  • în data de 29 august 2023 completurile de judecată C31 si CC-31 din cadrul Secției a VIII-a Conflicte de muncă și asigurări sociale urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
  • în data de 31 august 2023 completul de judecată Apel U1 din cadrul Secției a V-a Civilă urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
  • în data de 04 septembrie 2023 completul de judecată C31 din cadrul Secției a VIII-a Conflicte de muncă și asigurări sociale urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.

         

Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București -

 

În contextul extinderii portalului web de achitare taxă timbru, în raport de soluția Comisiei nr.2 a Consiliului Superior al Magistraturii din 13.12.2022, prin care s-a aprobat demararea procesului tehnic de extindere la nivel național a portalului privind plata taxelor de timbru, Tribunalul București își actualizează serviciile menite să îmbunătățească accesul justițiabililor la actul de justiție, integrând serviciul de achitare taxă judiciară de timbru în categoria serviciilor pe care acesta le pune la dispoziția justițiabililor, prin intermediul paginii web www.tribunalulbucuresti.ro  

Achitarea taxei judiciare de timbru stabilită de instanță sau calculată de dumneavoastră într-un dosar deja existent se realizează online, cu cardul bancar, fără comision, dovada de plată fiind trimisă automat instanței, pentru atașare la dosar.

- Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București -

În data de 29.06.2023 a fost supus procedurii de dezbatere publică, în condițiile art.7 din legea nr.52/2023 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările ulterioare, proiectul de ordin al ministrului Justiției privind aprobarea Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare.

Proiectul poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, la secțiunea Acte normative, subsecțiunea Proiecte în dezbatere (https://www.just.ro/proiectul-de-ordin-al-ministrului-justitiei-privind-aprobarea-nomenclatorului-specializarilor-expertizei-tehnice-judiciare/) și la sediul Biroului local pentru expertize judiciare tehnice şi contabile din cadrul Tribunalului București situat în București, Bd.Unirii nr.37, sector 3.

Propunerile, sugestiile sau opiniile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi transmise până pe data de 9.07.2023, în scris, la adresa Ministerului Justiției din municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, cod poștal 050741, sau la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București

Programul de lucru cu publicul la nivelul Tribunalului Bucureşti în perioada vacanţei judecătoreşti 01.07.2023 - 31.08.2023

 

Biroul de Informare şi Relaţii Publice va funcţiona cu program normal, ca şi în perioadele de timp aflate în afara vacanţei judecătoreşti.

 

Biroul de aplicare a apostilei va avea următorul program:

- primiri acte: miercuri şi joi - orele 09.00-11.00

- eliberări acte: miercuri şi joi - orele 13.00-14.00, în ziua depunerii.

 

Biroul Local pentru Expertize Tehnice, Judiciare şi Contabile va avea următorul program cu publicul pe perioada vacanţei judecătoreşti:

- marţi şi joi - orele 09.00-13.00

 

Biroul Persoane Juridice va avea următorul  program:

- marţi şi joi - orele 09.00-13.00

           

Biroul Traducători va avea următorul program:

- miercuri, între orele 11.00 – 13.00

 

Biroul Partide Politice va avea următorul program:

- luni și miercuri,  între orele 09.00 – 12.00

 

Arhive şi Registraturi

- Arhiva şi Registratura (Secţiile I-VIII): marţi, miercuri şi joi - orele 09.00 - 12.00

- Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V: marţi, miercuri şi joi - orele 09.00 - 12.00

Prin excepţie, în intervalul 09.00-12.00, se va permite accesul părţilor/reprezentanţilor ale căror dosare sunt planificate în şedinţă de judecată, în afara zilelor în care registraturile și arhivele au program de lucru cu publicul.

 

Programul de legalizări

- Secţia I Penală: miercuri – orele 09.00 – 12.00.

- Secţia a II-a de Contencios Administrativ şi Fiscal: miercuri şi joi, orele 09.00-12.00, urmând ca eliberarea înscrisurilor să se realizeze în intervalul orar 12.00-14.00, în zilele menţionate.

- Secţiile Civile III-V:  miercuri – orele 09.00 – 12.00.

- Secţia a VI-a Civilă: marţi, miercuri, joi – orele 09.00-12.00

- Secţia a VII-a Civilă: marţi şi joi - orele 09.00-12.00

- Secţia a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale: marţi şi joi - orele 09.00-12.00

 

Şedinţele de judecată urmează a se desfăşura în conformitate cu planificările întocmite de către preşedinţii secţiilor şi avizate de Colegiul de conducere al Tribunalului Bucureşti.

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A
TRIBUNALULUI BUCUREȘTI

 

 

COMUNICAT

- 20.06.2023 -

Adunarea Generală a Judecătorilor Tribunalului Bucureşti, întrunită în şedinţa din 20 iunie 2023, la convocarea Preşedintelui Tribunalului Bucureşti, în prezenţa a 213 judecători:

        

- a hotărât, în unanimitate, că iminenta modificare a dispoziţiilor legale care consacră pensia de serviciu pentru judecători este de natură a încălca independenţa şi a afecta statutul constituţional al judecătorilor;

- a hotărât, cu o majoritate covârşitoare, adoptarea unei forme de protest faţă de parcursul procesului legislativ, constând în amânarea tuturor cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 21 iunie 2023, cu excepţia următoarelor cauze: măsurile preventive în materie penală, cauzele prevăzute la art. 138 Cod procedură penală, percheziţiile domiciliare şi cauzele urgente în materie civilă lato sensu (ordonanţe preşedinţiale vizând minorii, măsura plasamentului de urgenţă, ordine de protecţie, răpirile internaţionale de minori, suspendări provizorii de executare), grevă (acțiune în constatarea nelegalității grevei, acțiune în suspendarea grevei);

- a hotărât, în unanimitate, transmiterea către publicul larg a unui comunicat cu privire la forma de protest adoptată;

- se emite un comunicat de presă în sensul celor de mai sus. 

        

- PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI -

- JUDECĂTOR GABRIELA-MIHAELA RÎŞNOVEANU -

        Prin hotărârea pronunţată astăzi, 09.06.2023, în cauza nr. 8813/3/2023, Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea creditoarei Autoritatea de Supraveghere Financiară şi a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva debitoarei EUROINS ROMÂNIA ASIGURARE - REASIGURARE S.A.

        Prin aceeaşi hotărâre a fost desemnat în calitate de lichidator judiciar C.I.T.R. FILIALA BUCUREŞTI S.P.R.L.

 

        În cauză, judecătorul sindic a fixat următoarele termene limită:

         a) termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei – 24.07.2023;

         b) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe – 04.08.2023;

         c) termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 28.08.2023;

         d) data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 10.08.2023.

În vederea facilitării demersurilor de înregistrare a declaraţiilor de creanţă, precizăm că cererile de înscriere la masa credală, însoţite de documentele justificative şi dovada achitării taxei judiciare de timbru vor fi transmise la grefa Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti, atât în format scriptic (hârtie), cât şi în format electronic (documente pdf de maximum 4 MB fiecare) exclusiv la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., urmând ca  exemplarul destinat practicianului în insolvenţă să fie transmis pe adresa de corespondenţă electronică ce va fi indicată de acesta prin notificare.

        Menţionăm totodată că întreaga corespondenţă electronică privind procedura insolvenţei debitoarei Euroins România Asigurare - Reasigurare S.A. va fi transmisă de către participanţii la procedură NUMAI pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

TRIBUNALUL BUCUREŞTI

Comunicat

- 31.05.2023 -

Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București, întrunită în ședința din 31.05.2023, la convocarea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii,

           

- având în vedere statutul constituțional al profesiei de judecător, validat în jurisprudența Curții Constituţionale a României inclusiv din perspectiva stabilității financiare, ca o garanție a independenței justiției, componentă esențială a statului de drept;

- ținând seama că instituirea pensiei de serviciu pentru magistrați nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea constituind o compensaţie a restricțiilor şi limitărilor ce rezultă din rigoarea statutului special căruia trebuie să i se supună magistraţii;

- întrucât pensia de serviciu pentru magistrați a fost instituită prin lege, inclusiv cu scopul stimulării stabilității în serviciu şi a formării unei cariere în magistratură;

- constatând că prin caracterul intempestiv, modificările propuse în absența oricărei consultări instituționale vor agrava criza de personal din sistemul judiciar, vor introduce inechități fără precedent în interiorul corpului magistraților, lipsind întreaga reglementare de caracterul predictibil impus prin norme de rang constituțional, iar pe termen lung vor atrage consecințe nefaste asupra calității și celerității actului de justiție, efecte ce se vor răsfrânge asupra întregii societăți din perspectiva statului de drept,

în urma dezbaterilor, în unanimitate:

- a adoptat punctul de vedere formulat în cadrul ședinței, în sensul exprimării  în mod ferm a dezacordului faţă de orice intenție de modificare a statutului profesiei, relativ la iminenta schimbare arbitrară şi nejustificată a condițiilor legale de acordare a pensiei  de serviciu, modificare ce nu a fost supusă unui proces transparent de consultare instituțională şi care este de natură a periclita grav independența și statutul constituțional al judecătorilor;

- a hotărât ca, în funcție de parcursul procesului legislativ, să adopte forme de protest dintre cele mai ferme, ca reacție faţă de nesocotirea statutului judecătorului, a efectelor grave pe care măsurile vizate le vor produce asupra sistemului judiciar, pe fondul lipsei totale de preocupare pentru rezolvarea problemelor reale din justiție.

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR GABRIELA – MIHAELA RÎŞNOVEANU

ANUNŢ

29.05.2023

 

- ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG -

            I. În conformitate cu dispoziţiile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 1555 din data de 28.12.2022  privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, altele decât zilele de sărbătoare legală, pentru anul 2023, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

   În ziua de 02.06.2023 şedinţele de judecată programate la nivelul Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti se vor desfăşura potrivit programului stabilit.

 În mod corespunzător, Compartimentele Registratură şi Arhivă ale Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti vor avea orarul de lucru corespunzător intervalului stabilit desfăşurării şedinţelor de judecată.

           II. Totodată, vă informăm că, faţă de dispoziţiile art. 1 alin. (1) din Hotărârea de Guvern nr. 1555 din data de 28.12.2022, în ziua de 02.06.2023, compartimentele din cadrul Tribunalului Bucureşti, care lucrează cu publicul, cu excepţia celor aferente Secţiei I Penale, nu vor funcţiona şi nici nu se vor desfăşura şedinţe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene de judecată stabilite în ziua menţionată anterior.

 

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

ANUNȚ

27 aprilie 2023

 

         În aplicarea dispoziţiilor art. 157 alin. 10 din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3243/2022, cu privire la generarea şi comunicarea copiilor legaizate ale hotărârilor judecătoreşti, prin utilizarea unei aplicaţii informatice, aducem la cunoştinţa publicului faptul că, începând cu data de 02.05.2023, la nivelul Tribunalului Bucureşti va fi disponibil un nou serviciu menit să pună la dispoziţia celor interesaţi copii legalizate electronic ale hotărârilor judecătoreşti.

         Obţinerea unei copii legalizate electronic se realizează în baza unei cereri exprese a părţii interesate, cerere în care se va indica obligatoriu adresa de e-mail la care urmează să fie comunicată copia legalizată electronic. Cererea privind eliberarea unei copii legalizate electronic va fi însoţită de dovada achitării taxei judiciare de timbru în cuantum de 5 lei, conform art. 9 lit. l) din O.U.G. nr. 80/2013, care va cuprinde menţiunea expresă a numărului de dosar în care a fost pronunţată hotărârea judecătorească care se solicită a fi legalizată.

Înaintarea cererii de legalizare se recomandă a fi făcută prin aplicaţia e-Legalizare disponibilă pe pagina de internet a Tribunalului Bucureşti, „ https://legalizare.tribunalulbucuresti.ro   ”.

         De asemenea, aceasta poate fi depusă personal la Registratura secţiei/instanţei la care se află dosarul la momentul formulării cererii sau comunicată pe adresa de poştă electronică a acestora.

 

 

 CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

Contacte:
Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00
Telefon (cabinet preşedinte): 021.318.77.00; Fax (cabinet preşedinte) 021.318.77.31; interior: 192
Prim grefier al Tribunalului Bucureşti; Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00, interior: 191