În data de 29.06.2023 a fost supus procedurii de dezbatere publică, în condițiile art.7 din legea nr.52/2023 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările ulterioare, proiectul de ordin al ministrului Justiției privind aprobarea Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare.

Proiectul poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, la secțiunea Acte normative, subsecțiunea Proiecte în dezbatere (https://www.just.ro/proiectul-de-ordin-al-ministrului-justitiei-privind-aprobarea-nomenclatorului-specializarilor-expertizei-tehnice-judiciare/) și la sediul Biroului local pentru expertize judiciare tehnice şi contabile din cadrul Tribunalului București situat în București, Bd.Unirii nr.37, sector 3.

Propunerile, sugestiile sau opiniile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi transmise până pe data de 9.07.2023, în scris, la adresa Ministerului Justiției din municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, cod poștal 050741, sau la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București

Programul de lucru cu publicul la nivelul Tribunalului Bucureşti în perioada vacanţei judecătoreşti 01.07.2023 - 31.08.2023

 

Biroul de Informare şi Relaţii Publice va funcţiona cu program normal, ca şi în perioadele de timp aflate în afara vacanţei judecătoreşti.

 

Biroul de aplicare a apostilei va avea următorul program:

- primiri acte: miercuri şi joi - orele 09.00-11.00

- eliberări acte: miercuri şi joi - orele 13.00-14.00, în ziua depunerii.

 

Biroul Local pentru Expertize Tehnice, Judiciare şi Contabile va avea următorul program cu publicul pe perioada vacanţei judecătoreşti:

- marţi şi joi - orele 09.00-13.00

 

Biroul Persoane Juridice va avea următorul  program:

- marţi şi joi - orele 09.00-13.00

           

Biroul Traducători va avea următorul program:

- miercuri, între orele 11.00 – 13.00

 

Biroul Partide Politice va avea următorul program:

- luni și miercuri,  între orele 09.00 – 12.00

 

Arhive şi Registraturi

- Arhiva şi Registratura (Secţiile I-VIII): marţi, miercuri şi joi - orele 09.00 - 12.00

- Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V: marţi, miercuri şi joi - orele 09.00 - 12.00

Prin excepţie, în intervalul 09.00-12.00, se va permite accesul părţilor/reprezentanţilor ale căror dosare sunt planificate în şedinţă de judecată, în afara zilelor în care registraturile și arhivele au program de lucru cu publicul.

 

Programul de legalizări

- Secţia I Penală: miercuri – orele 09.00 – 12.00.

- Secţia a II-a de Contencios Administrativ şi Fiscal: miercuri şi joi, orele 09.00-12.00, urmând ca eliberarea înscrisurilor să se realizeze în intervalul orar 12.00-14.00, în zilele menţionate.

- Secţiile Civile III-V:  miercuri – orele 09.00 – 12.00.

- Secţia a VI-a Civilă: marţi, miercuri, joi – orele 09.00-12.00

- Secţia a VII-a Civilă: marţi şi joi - orele 09.00-12.00

- Secţia a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale: marţi şi joi - orele 09.00-12.00

 

Şedinţele de judecată urmează a se desfăşura în conformitate cu planificările întocmite de către preşedinţii secţiilor şi avizate de Colegiul de conducere al Tribunalului Bucureşti.

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A
TRIBUNALULUI BUCUREȘTI

 

 

COMUNICAT

- 20.06.2023 -

Adunarea Generală a Judecătorilor Tribunalului Bucureşti, întrunită în şedinţa din 20 iunie 2023, la convocarea Preşedintelui Tribunalului Bucureşti, în prezenţa a 213 judecători:

        

- a hotărât, în unanimitate, că iminenta modificare a dispoziţiilor legale care consacră pensia de serviciu pentru judecători este de natură a încălca independenţa şi a afecta statutul constituţional al judecătorilor;

- a hotărât, cu o majoritate covârşitoare, adoptarea unei forme de protest faţă de parcursul procesului legislativ, constând în amânarea tuturor cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 21 iunie 2023, cu excepţia următoarelor cauze: măsurile preventive în materie penală, cauzele prevăzute la art. 138 Cod procedură penală, percheziţiile domiciliare şi cauzele urgente în materie civilă lato sensu (ordonanţe preşedinţiale vizând minorii, măsura plasamentului de urgenţă, ordine de protecţie, răpirile internaţionale de minori, suspendări provizorii de executare), grevă (acțiune în constatarea nelegalității grevei, acțiune în suspendarea grevei);

- a hotărât, în unanimitate, transmiterea către publicul larg a unui comunicat cu privire la forma de protest adoptată;

- se emite un comunicat de presă în sensul celor de mai sus. 

        

- PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI -

- JUDECĂTOR GABRIELA-MIHAELA RÎŞNOVEANU -

COMUNICAT

  

   În raport de semnalările apărute în spațiul public, Tribunalul București aduce la cunoștința părților, reprezentanților acestora, precum şi avocaţilor următoarele:

   La Tribunalul București ședințele de judecată se vor desfășura conform celor stabilite prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, în sensul că se va dispune amânarea tuturor cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 21 iunie 2023, cu excepţia următoarelor cauze: măsurile preventive în materie penală, cauzele prevăzute la art. 138 Cod procedură penală, percheziţiile domiciliare şi cauzele urgente în materie civilă lato sensu (ordonanţe preşedinţiale vizând minorii, măsura plasamentului de urgenţă, ordine de protecţie, răpirile internaţionale de minori, suspendări provizorii de executare), grevă (acțiune în constatarea nelegalității grevei, acțiune în suspendarea grevei).

    La serviciile de lucru cu publicul (arhive, registraturi, executări penale, Biroul de informare și relații cu publicul, BLET, PJ și partide politice) programul se va desfășura conform orarului de lucru afișat.

     Precizăm că în materie penală pot exista situaţii punctuale în care prezenţa avocatului este necesară, aspect ce se va comunica, prin intermediul grefei, în timp util.

    În materie civilă, în sens larg, situaţiile în care unele completuri de judecată vor proceda altfel, vor fi aduse la cunoştinţa publicului larg prin afişare la uşa instanţei şi prin publicarea pe pagina de internet a Tribunalului Bucureşti, împreună cu listele de şedinţă.

     În acest sens, precizăm următoarele:

  • în data de 28 august 2023 completul de judecată C32  din cadrul Secției a II-a Contencios Administrativ și Fiscal urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
  • în data de 29 august 2023 completurile de judecată C31 si CC-31 din cadrul Secției a VIII-a Conflicte de muncă și asigurări sociale urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
  • în data de 31 august 2023 completul de judecată Apel U1 din cadrul Secției a V-a Civilă urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
  • în data de 04 septembrie 2023 completul de judecată C31 din cadrul Secției a VIII-a Conflicte de muncă și asigurări sociale urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.

         

Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București -

 

        Prin hotărârea pronunţată astăzi, 09.06.2023, în cauza nr. 8813/3/2023, Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea creditoarei Autoritatea de Supraveghere Financiară şi a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva debitoarei EUROINS ROMÂNIA ASIGURARE - REASIGURARE S.A.

        Prin aceeaşi hotărâre a fost desemnat în calitate de lichidator judiciar C.I.T.R. FILIALA BUCUREŞTI S.P.R.L.

 

        În cauză, judecătorul sindic a fixat următoarele termene limită:

         a) termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei – 24.07.2023;

         b) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe – 04.08.2023;

         c) termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 28.08.2023;

         d) data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 10.08.2023.

În vederea facilitării demersurilor de înregistrare a declaraţiilor de creanţă, precizăm că cererile de înscriere la masa credală, însoţite de documentele justificative şi dovada achitării taxei judiciare de timbru vor fi transmise la grefa Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti, atât în format scriptic (hârtie), cât şi în format electronic (documente pdf de maximum 4 MB fiecare) exclusiv la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., urmând ca  exemplarul destinat practicianului în insolvenţă să fie transmis pe adresa de corespondenţă electronică ce va fi indicată de acesta prin notificare.

        Menţionăm totodată că întreaga corespondenţă electronică privind procedura insolvenţei debitoarei Euroins România Asigurare - Reasigurare S.A. va fi transmisă de către participanţii la procedură NUMAI pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

TRIBUNALUL BUCUREŞTI

Comunicat

- 31.05.2023 -

Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București, întrunită în ședința din 31.05.2023, la convocarea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii,

           

- având în vedere statutul constituțional al profesiei de judecător, validat în jurisprudența Curții Constituţionale a României inclusiv din perspectiva stabilității financiare, ca o garanție a independenței justiției, componentă esențială a statului de drept;

- ținând seama că instituirea pensiei de serviciu pentru magistrați nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea constituind o compensaţie a restricțiilor şi limitărilor ce rezultă din rigoarea statutului special căruia trebuie să i se supună magistraţii;

- întrucât pensia de serviciu pentru magistrați a fost instituită prin lege, inclusiv cu scopul stimulării stabilității în serviciu şi a formării unei cariere în magistratură;

- constatând că prin caracterul intempestiv, modificările propuse în absența oricărei consultări instituționale vor agrava criza de personal din sistemul judiciar, vor introduce inechități fără precedent în interiorul corpului magistraților, lipsind întreaga reglementare de caracterul predictibil impus prin norme de rang constituțional, iar pe termen lung vor atrage consecințe nefaste asupra calității și celerității actului de justiție, efecte ce se vor răsfrânge asupra întregii societăți din perspectiva statului de drept,

în urma dezbaterilor, în unanimitate:

- a adoptat punctul de vedere formulat în cadrul ședinței, în sensul exprimării  în mod ferm a dezacordului faţă de orice intenție de modificare a statutului profesiei, relativ la iminenta schimbare arbitrară şi nejustificată a condițiilor legale de acordare a pensiei  de serviciu, modificare ce nu a fost supusă unui proces transparent de consultare instituțională şi care este de natură a periclita grav independența și statutul constituțional al judecătorilor;

- a hotărât ca, în funcție de parcursul procesului legislativ, să adopte forme de protest dintre cele mai ferme, ca reacție faţă de nesocotirea statutului judecătorului, a efectelor grave pe care măsurile vizate le vor produce asupra sistemului judiciar, pe fondul lipsei totale de preocupare pentru rezolvarea problemelor reale din justiție.

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR GABRIELA – MIHAELA RÎŞNOVEANU

ANUNŢ

29.05.2023

 

- ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG -

            I. În conformitate cu dispoziţiile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 1555 din data de 28.12.2022  privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, altele decât zilele de sărbătoare legală, pentru anul 2023, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

   În ziua de 02.06.2023 şedinţele de judecată programate la nivelul Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti se vor desfăşura potrivit programului stabilit.

 În mod corespunzător, Compartimentele Registratură şi Arhivă ale Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti vor avea orarul de lucru corespunzător intervalului stabilit desfăşurării şedinţelor de judecată.

           II. Totodată, vă informăm că, faţă de dispoziţiile art. 1 alin. (1) din Hotărârea de Guvern nr. 1555 din data de 28.12.2022, în ziua de 02.06.2023, compartimentele din cadrul Tribunalului Bucureşti, care lucrează cu publicul, cu excepţia celor aferente Secţiei I Penale, nu vor funcţiona şi nici nu se vor desfăşura şedinţe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene de judecată stabilite în ziua menţionată anterior.

 

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

COMUNICAT

26 aprilie 2023

           

              

               La sfârșitul celor două zile ale dialogului interdisciplinar ce a avut loc în perioada 24-25 aprilie 2023, la București, în cadrul celei de a doua ediții a conferinței internaționale „Abordarea interdisciplinară a litigiilor cu minori în cazurile de alienare parentală” organizată de Tribunalul București în cadrul Programului de formare profesională continuă a judecătorilor la nivel descentralizat, în parteneriat cu Asociația Arta Proiectelor Inovatoare în Sănătate, Educație și Turism (A.P.I.S.E.T.), cu prilejul zilei internaționale de conștientizare a alienării parentale, toţi participanții au reafirmat importanţa acestui concept, din perspectiva implicațiilor asupra sănătății emoționale a copilului.

               Obiectivul urmărit de organizatori a fost acela de formare profesională, printr-o pregătire teoretică și practică, a competențelor și abilităților magistraților judecători și procurori necesare identificării situațiilor de abuz emoțional, adoptării măsurilor adecvate pentru înlăturarea acestora, precum și conturarea unor posibile remedii procesuale sau jurisdicționale. 

   În cadrul conferinței au avut intervenții judecători și procurori, experți din domeniul psihologiei, mediatori autorizați, reprezentanți ai direcțiilor generale de asistență socială şi protecția copilului, precum și specialiști internaționali în domeniu din Germania, Malta şi Statele Unite ale Americii, lucrările fiind moderate de doamna judecător Daniela Anica Dudu – Vicepreședinte al Tribunalului București şi doamna Lector Universitar Dr. Simona Petcu (Vlădica).

               Prezentă la deschiderea evenimentului, doamna judecător Mihaela-Laura Radu, membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii, a reamintit invitaților succesul de care s-a bucurat în rândul profesioniștilor implicați în soluționarea acestor cauze prima ediție a conferinței, organizată de Tribunalul București în urmă cu 4 ani,  judecătorii instanței noastre fiind cutezători în deschiderea instituțională națională a acestei tematici.

               Totodată, domnia sa a subliniat faptul că „în zona științifică, este important să fie creat cadrul pentru discuții, să fie exprimate opiniile și argumentele însoțitoare, astfel prinzând contur premisele în construirea și consolidarea unor concepte de impact și cu posibile consecințe în plan jurisprudențial.”

               Făcând trimitere la un studiu efectuat în rândul copiilor, doamna judecător Mihaela-Laura Radu, membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii, a evidențiat că „răspunsul constant al acestora la întrebarea: Ce își doresc copiii pentru ei înșiși? a fost: I U B I R E – adică părinți care să îi susțină permanent, cu care să comunice, cu care să petreacă mai mult timp, care să îi respecte și care să le ofere apropiere emoțională. Cea mai mare temere era ca părinții să nu divorțeze și de aceea își doreau ca părinții să își ofere mai multă dragoste și mai mult respect. Pârghia pe care părinții o au la îndemână și pe care sunt datori să o folosească în mod înțelept este T I M P U L.  Să le fie alături și să își fie alături, să-i iubească și să -i îndrume, pentru că în funcție de cum sunt crescuți copiii astăzi, vom avea alături de noi adulții de mâine. De aceea, Familia, Biserica, Școala trebuie să rămână centrate pe copii și educația lor, iar noi, judecători, procurori, psihologi, mediatori, reprezentanți ai direcțiilor de asistență socială și protecția copilului să reflectăm asupra modalității în care putem începe sau continua lungul drum al formării unui adult sănătos fizic, psihic și emoțional, echilibrat și asumat în deciziile sale.”

               Moderator al conferinței, Președintele APISET și specialist în alienare parentală, doamna Lector Univ. Dr. Simona-Maria Petcu (Vlădica) a susținut că: „Toți copiii își iubesc părinții, însă nu toți părinții își iubesc copiii! Acest fapt este constatat în cazurile de alienare parentală pe care le instrumentez în procedura medierii. Din păcate, fenomenul alienării parentale a cuprins întreaga lume, indiferent de pregătirea profesionala sau statutul social al părinților.”

               De asemenea, domnia sa a atras atenția asupra faptului că „alienarea parentală distruge atât copilul, cât și pe părinții lui, rând pe rând. Practic, alienarea parentală este cea mai grea forma de suferință ce poate pătrunde și subjuga sufletul unui copil, drept urmare toți profesioniștii implicați  (judecători, procurori, mediatori autorizați și psihologi) au datoria și sunt chemați să se implice activ în soluționarea cu celeritate a acestor cazuri delicate si dificile. În acest context, abordarea unui subiect atât de sensibil, precum cel legat de copiii din Romania ai căror părinți își dispută și abuzează emoțional copiii, se impunea ca o necesitate.”

  Vicepreședintele Tribunalului București, doamna judecător Daniela Anica Dudu, moderator al conferinței, a menționat că „alienarea parentală este un fenomen pe care noi, profesioniștii dreptului, trebuie să îi combatem activ și să redăm copiilor dreptul firesc de a avea doi părinți, de a crește într-un mediu echilibrat din punct de vedere psihic şi emoțional.”

              Tematica abordată pe parcursul celor două zile s-a axat pe situația copiilor implicați în conflictele dintre părinții separați sau divorțați, în cauze cu elemente de alienare parentală. Astfel, conferința organizată la Tribunalul București a valorificat experiența națională şi internațională din domeniu, în contextul în care judecătorii specializați au înțeles gravitatea fenomenului de alienare parentală şi au identificat nevoia de formare profesională în acest domeniu sensibil, în mod particular printr-un schimb de experiență interdisciplinar.          

               Reuniți în Sala de festivități a instanței, reprezentanții profesiilor implicate în gestionarea cauzelor cu elemente de alienare parentală, respectiv judecători, procurori, psihologi, mediatori, asistenți sociali din cadrul direcțiilor de asistență socială şi protecția copilului, alături de invitați şi  reputații specialiști, au evidențiat necesitatea ca procedurile extra-judiciare şi judiciare în astfel de litigii să fie centrate pe interesul superior al copilului.

                La finalul Conferinței, doamna judecător Gabriela-Mihaela Rîșnoveanu, Președintele Tribunalului București, adresând mulțumiri atât specialiștilor care au avut intervenții, cât şi participanților, a remarcat importanța deosebită a tematicii, nivelul ridicat de profesionalism al prezentărilor şi dezbaterilor, precum şi aprecierea de care s-a bucurat în rândul celor peste 100 de participanți abordarea interdisciplinară a activităților de formare profesională continuă la nivel descentralizat organizate la instanța noastră, parteneriatul cu societatea civilă şi cu mediul academic, abordare ce facilitează dobândirea de către judecători nu doar a unor cunoștințe teoretice, ci mai ales a unor abilități practice, care vor contribui la creșterea calității actului de justiție în cauzele cu minori.

             Agenda Conferinței poate fi consultată aici.

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
Judecător Gabriela Mihaela Rîșnoveanu
PREŞEDINTELE A.P.I.S.E.T.
Lector Univ. Dr. Simona-Maria Petcu (Vlădica)

ANUNȚ

27 aprilie 2023

 

         În aplicarea dispoziţiilor art. 157 alin. 10 din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3243/2022, cu privire la generarea şi comunicarea copiilor legaizate ale hotărârilor judecătoreşti, prin utilizarea unei aplicaţii informatice, aducem la cunoştinţa publicului faptul că, începând cu data de 02.05.2023, la nivelul Tribunalului Bucureşti va fi disponibil un nou serviciu menit să pună la dispoziţia celor interesaţi copii legalizate electronic ale hotărârilor judecătoreşti.

         Obţinerea unei copii legalizate electronic se realizează în baza unei cereri exprese a părţii interesate, cerere în care se va indica obligatoriu adresa de e-mail la care urmează să fie comunicată copia legalizată electronic. Cererea privind eliberarea unei copii legalizate electronic va fi însoţită de dovada achitării taxei judiciare de timbru în cuantum de 5 lei, conform art. 9 lit. l) din O.U.G. nr. 80/2013, care va cuprinde menţiunea expresă a numărului de dosar în care a fost pronunţată hotărârea judecătorească care se solicită a fi legalizată.

Înaintarea cererii de legalizare se recomandă a fi făcută prin aplicaţia e-Legalizare disponibilă pe pagina de internet a Tribunalului Bucureşti, „ https://legalizare.tribunalulbucuresti.ro   ”.

         De asemenea, aceasta poate fi depusă personal la Registratura secţiei/instanţei la care se află dosarul la momentul formulării cererii sau comunicată pe adresa de poştă electronică a acestora.

 

 

 CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

COMUNICAT

24.04.2023

            Cu prilejul zilei internaționale de conștientizare a alienării parentale, marcată în fiecare an în data de 25 aprilie, Tribunalul București, în parteneriat cu ONG-ul Asociația Arta Proiectelor Inovatoare în Sănătate, Educație și Turism (A.P.I.S.E.T.), organizează conferința internațională „Abordarea interdisciplinară a litigiilor cu minori în cazurile de alienare parentală”, ediția a doua - ce se desfășoară în perioada 24-25 aprilie 2023 în București, la sediul instanței.

În cadrul conferinței au intervenții judecători și procurori, experți din domeniul psihologiei, mediatori autorizați, reprezentanti ai Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, precum și specialiști internaţionali în domeniu din Germania, Malta şi Statele Unite ale Americii, lucrările fiind moderate de doamna judecător Daniela Anica Dudu – Vicepreședinte al Tribunalului București şi doamna Lector Universitar Dr. Simona Petcu (Vlădica).

Conferința se adresează judecătorilor și procurorilor specializați în soluționarea litigiilor cu minori și de familie din cadrul instanțelor/parchetelor din București și din țară, psihologilor, mediatorilor şi auditorilor de justiție.

Obiectivul urmărit de organizatori este acela de formare, printr-o pregătire teoretică și practică, a competențelor și abilităților magistraților judecători și procurori necesare identificării situațiilor de abuz emoțional, adoptării măsurilor adecvate pentru înlăturarea acestora, precum și conturarea unor posibile modificări legislative cu caracter de remediu, preventiv/sancționator.

Tematica abordată vizează în special situația copiilor implicați în conflictele dintre părinții separați sau divorțați, în cauze cu elemente de alienare parentală, conferința organizată de Tribunalul București fructificând experiența națională şi internațională în domeniu, în contextul în care judecătorii specializați au înțeles gravitatea fenomenului de alienare parentală şi au identificat nevoia de formare profesională în acest domeniu sensibil, în mod particular printr-un schimb de experiență interdisciplinar. 

Astfel, pe parcursul celor două zile ale conferinței, specialiști de renume din domeniu, atât din țară, cât și din străinătate (judecători, procurori, psihologi și mediatori autorizați) prezintă aspecte teoretice şi practice referitoare la diferite forme şi cazuri de abuz emoțional exercitate de părinți asupra minorilor în cazul separării, cu scopul de a găsi soluții pentru a combate alienarea parentală.

Agenda Conferinței poate fi consultată aici.

 

 

 PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
Judecator Gabriela Mihaela Rîșnoveanu
PREŞEDINTELE A.P.I.S.E.T.
Lector Univ. Dr. Simona-Maria Petcu (Vlădica)

 

 

 

ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG

Prin prezenta, vă informăm că începând cu data de 13.03.2023, activitatea Registraturii Unice a Secţiilor Civile a Tribunalului Bucureşti se va desfăşura la camera 004, parter.

 

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
JUDECĂTOR GABRIELA-MIHAELA RÎŞNOVEANU

- ÎN ATENȚIA PUBLICULUI LARG -

I. În conformitate cu dispozițiile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 1555 din 28.12.2022, vă aducem la cunoștință următoarele:

- în ziua de 23.01.2023 ședințele de judecată programate la nivelul Secţiei I Penală, Secţiei a III-a Civilă, Secţiei a IV-a Civilă, Secţiei a VI-a Civilă, Secţiei a VII-a Civilă, Secţiei a VIII-a Conflicte de muncă şi asigurări sociale ale Tribunalului Bucureşti se vor desfășura potrivit programului stabilit. În mod corespunzător, Compartimentele Registratură și Arhivă ale secţiilor menţionate vor avea orarul de lucru corespunzător intervalului stabilit desfășurării ședințelor de judecată.

Programul Biroului de Informare şi Relaţii Publice nu va suferi modificări.

Celelalte compartimente ale Tribunalului Bucureşti nu vor desfăşura program cu publicul în data menţionată, persoanele interesate având posibilitatea să transmită solicitările urgente prin mijloace electronice sau prin poştă.

II. Totodată, vă informăm că, față de dispozițiile art. 1 alin.1 din Hotărârea de Guvern nr. 1555 din 28.12.2022, în ziua de 23.01.2023, compartimentele care lucrează cu publicul din cadrul Secţiei a II-a Contencios administrativ şi fiscal şi Secţiei a V-a Civilă, nu vor funcționa și nici nu se vor desfășura ședințe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene în ziua menționată anterior.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREȘTI

Concurs de promovare la instanţa superioară pentru ocuparea unui post de grefier cu studii superioare din cadrul Sectiei I penale a Curtii de Apel Bucuresti- 27 ianuarie 2023

Comunicare concurs

Concurs pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante: consilier juridic clasa I grad superior - Tribunalul Bucureşti

- ÎN ATENȚIA PUBLICULUI LARG -

I. În conformitate cu dispozițiile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 96 din 19.01.2022, vă aducem la cunoștință următoarele:
- în ziua de 02.12.2022 ședințele de judecată programate la nivelul Secţiei I Penală se vor desfășura potrivit programului stabilit. În mod corespunzător, Compartimentele Registratură și Arhivă ale Secţiei I Penale vor avea orarul de lucru corespunzător intervalului stabilit desfășurării ședințelor de judecată.
II. Totodată, vă informăm că, față de dispozițiile art. 1 alin.1 din Hotărârea de Guvern nr. 96 din 19.01.2022, în ziua de 02.12.2022, compartimentele care lucrează cu publicul din cadrul Tribunalului București, cu excepția celor aferente Secţiei I Penale, nu vor funcționa și nici nu se vor desfășura ședințe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene în ziua menționată anterior.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREȘTI

TRIBUNALUL BUCUREŞTI

 

COMUNICAT

25.11.2022

            Cu prilejul mesajului lansat de către Organizația Națiunilor Unite, ca temă pentru Ziua internațională pentru eliminarea violenței împotriva femeilor marcată anual, la data de 25 noiembrie, mesaj ce invită, în anul 2022 la „Unitate! Activism pentru a pune capăt violenței împotriva femeilor și fetelor!” , Tribunalul Bucureşti se alătură iniţiativelor care marchează această zi, reafirmând importanţa colaborării instituţionale pentru creşterea gradului de conştientizare şi sensibilizare, precum şi a gradului de angajare în lupta împotriva acestui fenomen, conform rolului şi competenţelor proprii.

        În acest context, menţionăm că în cadrul Programului de formare profesională continuă a judecătorilor la nivel descentralizat, Tribunalul Bucureşti a organizat în data de 17 noiembrie 2022, ConferinţaViolenţa domestică – o perspectivă interdisciplinară” ce a reunit în Sala de festivităţi a instanţei reprezentanţi ai profesiilor implicate în gestionarea, potrivit competenţelor prevăzute de lege, a cauzelor de violenţă domestică, respectiv judecători, procurori, poliţişti, avocaţi, psihologi, psihoterapeuţi, asistenţi sociali din cadrul direcţiilor de asistenţă socială şi protecţia copilului, specialişti în medicină legală,  precum şi reprezentanţi ai unor organizaţii neguvernamentale preocupate de tematica abordată.

          Participanţii la dialogul interdisciplinar din cadrul conferinţei şi-au reafirmat sprijinul și respectul pentru victimele tuturor formelor de violență domestică, fiind evidenţiată în mod special vulnerabilitatea femeilor şi a fetelor, împotriva cărora se îndreaptă multiple forme ale violenţei de gen. Totodată, s-a subliniat importanţa abordării centrate pe victimă a procedurilor extra-judiciare şi judiciare, corelativ cu includerea victimelor violenţei domestice în programe cât mai eficiente de consiliere psihologică şi juridică derulate de către instituţiile statului în parteneriat cu societatea civilă, esenţială fiind considerată şi consolidarea programelor educative, de sensibilizare a întregii societăţi.

        Abordarea interdisciplinară a activităţilor de formare profesională continuă la nivel descentralizat din cadrul Conferinţei organizate de Tribunalul București s-a bucurat de apreciere din partea tuturor participanților, care au remarcat că aceasta facilitează dobândirea unor abilităţi practice ale judecătorilor şi asigură o mai bună cunoaştere a rolurilor şi competenţelor tuturor profesiilor implicate, cu scopul coordonării eforturilor pentru creşterea eficienţei şi calităţii activităţilor desfăşurate în gestionarea cazurilor de violenţă domestică şi, în special, violență de gen.

 

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR MIHAELA-LAURA RADU

Biroul de informare şi relaţii publice al Tribunalului Bucureşti aduce la cunoştinţa publicului desfăşurarea Adunării Generale a judecătorilor Tribunalului Bucureşti la data de 02.11.2022 care a avut următoarea ordine de zi:

-        consultarea judecătorilor și formularea unui punct de vedere cu privire la aspectele de actualitate privind asigurarea stabilității statutului magistraților, garanție a independenței justiției în sensul ralierii la poziţia Adunărilor Generale a judecătorilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi a judecătorilor Curţilor de Apel;

-        informarea judecătorilor în legătură cu o eventuală modificare a statutului judecătorilor, sub aspectul componentei legate de pensia ocupațională;

-        informarea judecătorilor cu privire la Rezoluția adoptată de către președintele ÎCCJ și de către președinții curților de apel în urma întâlnirii desfășurate la sediul înaltei Curți de Casație și Justiție, la data de 28.10.2022;

-        discuții asupra concluziilor raportului Băncii Mondiale privind o eventuală schimbare a modalității de calcul a pensiilor de serviciu ale judecătorilor, în contextul atingerii obiectivelor prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta C8 Reforma fiscală și reforma sistemului de pensii, Jalonul 215, astfel cum rezultă conținutul acestora din comunicarea publică, întrucât respectivul raport nu a fost comunicat instituțiilor din sistemul judiciar;

-        dezbaterea asupra impactului acestor prezumtive modificări legislative asupra statutului judecătorilor.

Având în vedere că Statutul judecătorilor este unul de rang constituțional - reperele sale fiind consacrate în prevederile art. 124 alin. (3) și art. 125 din Constituția României - fapt ce reclamă obligația asumării de către toate puterile statului a principiilor stabilității și previzibilității acestui statut, cu evitarea experimentelor legislative,

Pentru ca sistemul judiciar să-și atingă obiectivele și să-și îndeplinească atribuțiile este esențial ca judecătorii, odată ce au îmbrățișat această carieră, să aibă certitudinea stabilității ei, condițiile de exercitare și de încetare a funcției trebuie asigurate prin lege fără interferențe legislative, în sens negativ, și să rămână constante pe parcursul carierei,

Având în vedere că sub aspectul specific al adoptării vârstei standard de pensionare, astfel cum s-a vehiculat în spațiul public, o astfel de modificare legislativă ar trebui să nu afecteze drepturile judecătorilor aflați în funcție și să facă obiectul unei reglementări cu caracter gradual, etapizat, ce ar trebui obligatoriu corelată cu ritmul de îmbunătățire a condițiilor de muncă,

Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București  adoptă prezenta:

REZOLUȚIE

prin care,

1. în unanimitate, solicită celorlalte puteri ale statului să respecte statutul constituțional al judecătorilor, ale cărui repere constituționale se regăsesc în prevederile art. 124 alin. (3) și art. 125 din Constituția României, și să își asume principiile stabilității și previzibilității acestui statut.

2.  în unanimitate, solicită executivului și legislativului să respecte principiul cooperării loiale între puterile statului, astfel încât orice demers legislativ privind modificarea condițiilor de acordare a pensiilor de serviciu ale judecătorilor să fie făcut cu consultarea reală și efectivă a sistemului judiciar, evitând afectarea statutului judecătorilor în funcție prin măsuri intempestive și populiste care ar afecta grav echilibrul sistemului judiciar și garanțiile de independență ale acestuia.

Adoptată cu unanimitatea voturilor valabil exprimate de Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București, la data de 02.11.2022, București

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR MIHAELA LAURA RADU

 

Prin încheierea pronunţată astăzi, 23.03.2022, în cauza nr. 27011/3/2021, având ca obiect procedura falimentului debitoarei SOCIETATEA DE ASIGURARE-REASIGURARE CITY INSURANCE S.A. Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea lichidatorul judiciar CITR Filiala Cluj S.P.R.L. şi a dispus majorarea termenelor stabilite prin sentinţa din 09.02.2022, astfel:

a) majorarea termenului limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei până la data de 11.04.2022;
b) majorarea termenului de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe, până la data de 29.04.2022;
c) majorarea termenului de definitivare a tabelului de creanţe până la data de 24.05.2022;
d) majorarea termenului prevăzut de art. 100 alin. 1 lit. e din Legea 85/2014, privind prima şedinţă a adunării creditorilor până la data de 06.05.2022.

DECIZIA NR.39 din data de 08.03.2022

 

Președintele Tribunalului București, judecǎtor Mihaela-Laura Radu, în conformitate cu dispozițile Legii nr.304/2004 pentru organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul dispoziților art. 9 alin. (1), coroborate cu prevederile art. 7 alin 1 din Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecǎtoresti, aprobat prin Hotǎrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1375/2015;

Față de dispozițiile din Hotărârea Guvernului României nr. 171/2022 privind prelungirea stǎrii de alertă pe teritoriul României începând cu data de 7 februarie 2022, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,

 DECIDE:

Art.1 - Începând cu data de 09.03.2022, încetează dispozițiile deciziilor emise de președintele Tribunalului București, în scopul prevenirii răspândirii infectării cu virusul SARS COV2 pentru perioada stării de urgență și stării de alertǎ.

Art.2 - Accesul în sediile Tribunalului Bucureşti din Bdul.Unirii nr. 37 sector 3 şi Bdul.Splaiul Independenței nr.319L-SEMA PARK clǎdirea B, se va realiza în mod liber, fărǎ respectarea altor condiții de siguranță sanitară.

Art.3 - I. În ceea ce privește activitatea cu publicul la compartimentele Arhivă şi Registratură din cadrul instanței, programul de lucru se va desfăşura  cu prioritate, pe baza programărilor on-line sau telefonice;

II. În limita timpului disponibil alocat programului de lucru cu publicul al fiecărui compartiment, se vor soluționa și cererile formulate de persoanele prezente în sediile instanței, fǎră programare anterioarǎ.

Art.4 - I. Prezenta decizie intră în vigoare începând cu data de 09.03.2022, și va fi adusă la cunoştinta publicului larg, prin afişare la sediul instanței, publicare pe site-ul instanței/portalul instanțelor de judecatǎ.

II. La nivelul compartimentelor instanței, prezenta decizie va fi implementată prin grija Biroului resurse umane.

 

PREȘEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREȘTI,

JUDECĂTOR MIHAELA-LAURA RADU

Având în vedere cererile primite pe adresa de e-mail la Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V, având ca obiect „contestație împotriva procesului-verbal de contravenție, emis de către Direcția de Sănătate Publică”, cu privire la nerespectarea de către persoana care intră pe teritoriul României a obligației de a completa „Formularul digital de intrare în România”, în contextul pandemiei, aducem la cunoștință următoarele prevederi legale:

  • art.32 (1) „Plângerea se depune la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția.” – Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002;
  • art.4 (4) „Prin derogare de la prevederile art. 32 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, plângerea împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției şi de aplicare a sancțiunii se depune la judecătoria în a cărei circumscripție își are sediul direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului Bucureşti emitentă a procesului-verbal.” – Ordonanța de urgență  nr. 5/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

Prin hotărârea pronunţată astăzi, 09.02.2022, în cauza nr. 27011/3/2021, Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea creditoarei Autoritatea de Supraveghere Financiară şi a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva debitoarei SOCIETATEA DE ASIGURARE-REASIGURARE CITY INSURANCE S.A.

Prin aceeaşi hotărâre a fost desemnat în calitate de lichidator judiciar CITR Filiala Cluj S.P.R.L.

În cauză, judecătorul sindic a fixat următoarele termene limită:

a) termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei – 28.03.2022;

b) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe – 18.04.2022;

c) termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 13.05.2022;

d) data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 25.04.2022.

În vederea facilitării demersurilor de înregistrare a declaraţiilor de creanţă, precizăm că cererile de înscriere la masa credală, însoţite de documentele justificative şi dovada achitării taxei judiciare de timbru vor fi transmise la grefa Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti, atât în format scriptic (hârtie), cât şi în format electronic (documente PDF de maximum 4 MB fiecare) exclusiv la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., urmând ca  exemplarul destinat practicianului în insolvenţă să fie transmis pe adresa de corespondenţă electronică ce va fi indicată de acesta prin notificare.

 

Menţionăm totodată că întreaga corespondenţă electronică privind procedura insolvenţei debitoarei Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. va fi transmisă de către participanţii la procedură NUMAI pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Soluţia pe scurt a hotărârii din data de 09.02.2022 în cauza nr. 27011/3/2021 

- ÎN ATENȚIA PUBLICULUI LARG -

 

În considerarea faptului că din luna ianuarie 2022 societăţile comerciale care asigurau servicii de fotocopiere înscrisuri pentru public în spaţiile închiriate de Tribunalul Bucureşti în sediile din:

 - Bulevardul Unirii nr.37, sector 3 (Tribunalul Bucureşti - Secţiile I-V şi VIII, Judecătoria sectorului 2 Bucureşti)
- Gheorghe Danielopol nr.2-4, sector 4 (Judecătoriile sectoarelor 1 şi 4 Bucureşti)
- Ilfov nr.6, sector 5 (Judecătoria sectorului 3 Bucureşti)
- Str. Ştirbei Vodă nr.115, sector 1 (Judecătoria sectorului 6 Bucureşti)

au notificat încetarea contractului de închiriere, vă aducem la cunoştinţă că procedura de fotocopiere a înscrisurilor din dosarele aflate în păstrarea instanţelor de judecată se va desfăşura după cum urmează 

Detalii

- DREPT LA REPLICĂ -

Faţă de articolul „ Cum judecă „ la secret” şapte instanţe din Capitală, în timpul pandemiei. Pretextul birocratic care încalcă principiul european al „uşilor deschise”,autor Ionuţ Mureşan

 

         Urmare publicării articolului cu titlul de mai sus în publicaţia Ziare.com, Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Tribunalului Bucureşti, în vederea informării corecte a publicului, formulează următoarele precizări:

În România starea de urgenţă a fost instituită şi prelungită prin Decretele Preşedintelui României nr. 195/2020 şi 250/2020, fiind în vigoare în perioada 16.03.2020 -14.05.2020.

       Starea de alertă a fost instituită prin Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgrnţă  nr.24/14.05.2020 publicată în Monitorul Oficial nr. 3995/15.05.2020, fiind în vigoare şi în prezent, în baza Hotărârii Guvernului nr.34/06.01.2022. 

Detalii

 

 

- ÎN ATENȚIA PUBLICULUI LARG -


I. În conformitate cu dispozițiile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 1237 din 26.11.2021, vă aducem la cunoștință următoarele:
- în ziua de 29.11.2021 ședințele de judecată programate la nivelul Secţiilor I Penală şi a IV-a Civilă ale Tribunalului București se vor desfășura potrivit programului stabilit. În mod corespunzător, Compartimentele Registratură și Arhivă ale Secţiilor I Penală și a IV-a Civilă vor avea orarul de lucru corespunzător intervalului stabilit desfășurării ședințelor de judecată.

II. Totodată, vă informăm că, față de dispozițiile art. 1 alin.1 din Hotărârea de Guvern nr. 1237 din 26.11.2021, în ziua de 29.11.2021, compartimentele care lucrează cu publicul din cadrul Tribunalului București, cu excepția celor aferente Secţiilor I Penală şi a IV-a Civilă, enunțate mai sus, nu vor funcționa și nici nu se vor desfășura ședințe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene în ziua menționată anterior.


CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREȘTI

24.10.2021

Conducerea Tribunalului București aduce la cunoștința publicului împrejurarea că accesul în sediile Tribunalului București din Bulevardul Unirii nr. 37 și din Splaiul Independenței nr. 319L, precum și în sediile Judecătoriilor Sectoarelor 1-6 București se va realiza conform regulilor existente până în prezent.
Legea 114/2021 reglementează modalitatea de desfășurare a activității in instanțele judecătorești, prevederile HG 1130/2021 nefiind aplicabile pentru accesul în sediile instanțelor.

Având în vedere numărul mare de cereri înregistrate la Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V, având ca obiect „exequatur”, facem următoarele precizări:

  • Procedura de recunoaștere a unei hotărâri străine este judiciară;
  • Cererea de chemare în judecată se formulează pe cale principală la tribunalul în circumscripția căruia își are domiciliul sau, după caz, sediul instituției publice care a refuzat recunoașterea hotărârii străine (art.1099 alin.1 Cod procedură civilă);

Citeşte în continuare

Având în vedere confirmarea unor cazuri de infectare cu virusul Sars-Cov2 la Compartimentul Arhivă al Secţiei a II-a Contencios Administrativ si Fiscal, pentru diminuarea riscului de răspândire a virusului în rândul angajaţilor şi al cetăţenilor, activitatea din cadrul acestuia se va suspenda în perioada 11.03.2021 – 19.03.2021. Programările efectuate pentru această perioadă se anulează, urmând a fi efectuate noi programări incepand cu 22.03.2021.

COMUNICAT DE PRESĂ

10.03.2021

Biroul de informare şi relaţii publice al Tribunalului Bucureşti aduce la cunoştinţa publicului desfăşurarea Adunării Generale a judecătorilor Tribunalului Bucureşti la data de 10.03.2021 care a avut pe ordinea de zi adoptarea unei poziţii faţă de reacţiile publice exprimate la adresa modului de soluţionare a cauzei cunoscută sub numele de „10 August”,

Văzând reacțiile dure și disproporționate la adresa judecătorului Tribunalului București care a pronunțat soluția în cauza sus menționată,

Văzând  că pe rolul Tribunalului București au fost și sunt înregistrate constant dosare intens mediatizate în toate domeniile de competență:  penal, contencios administrativ, civil, litigii cu profesioniștii, insolvență, litigii de muncă și asigurări sociale,

Având în vedere că activitatea de judecată presupune respectarea, interpretarea și aplicarea dispozițiilor legale,

Având în vedere îndatoririle profesionale ale judecătorilor stipulate de Statutul profesiei și Codul deontologic,

Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București  adoptă prezenta

REZOLUȚIE

prin care

1. solicită puterilor legislativă și executivă să respecte echilibrul constituțional și să se abțină de la reacții publice manifestate în absența cunoașterii tuturor datelor și elementelor avute în vedere de judecător la pronunțarea hotărârilor judecătorești în cauzele aflate pe rolul Tribunalului București;

2. face apel la moderație, din partea societății civile și a organismelor de presă în exprimarea opiniilor cu privire la soluțiile date în dosarele înregistrate, până la informarea publică asupra considerentelor ce au stat la baza adoptării acestora;

3. reamintește că un act de justiție credibil este realizat numai prin asigurarea independenței judecătorilor, care presupune judecarea faptelor în conformitate cu legea, fără niciun fel de influențe neadecvate, presiuni, amenințări, atacuri sau amestecuri, directe sau indirecte din partea nimănui, indiferent de la cine ar proveni și sub ce motiv;

4. face apel la toți destinatarii actului de justiție să aibă încredere în profesionalismul  și experiența judecătorilor Tribunalului București, în buna-credință a acestora în aflarea adevărului și în preocuparea lor continuă pentru restabilirea echilibrului social încălcat.

Adoptată cu majoritatea voturilor valabil exprimate de Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București, la data de 10.03.2021, București

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR MIHAELA LAURA RADU

Contacte:
Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00
Telefon (cabinet preşedinte): 021.318.77.00; Fax (cabinet preşedinte) 021.318.77.31; interior: 192
Prim grefier al Tribunalului Bucureşti; Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00, interior: 191