Tribunalul București caută în permanență soluții pentru a-și îmbunătăți serviciile oferite, venind de această dată, în sprijinul participanților la actul de justiție, prin lansarea serviciului de PROGRAMĂRI ON-LINE al vizitelor la sediile sale din b-dul Unirii nr. 37 – Tribunalului București/Sema Parc, în cadrul spațiilor/serviciilor destinate publicului: Arhive, Registraturi, Biroul de Executări penale, Practicieni în insolvență, Registratura Unică Civilă, Biroul Local pentru Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile.
Accesul la serviciile destinate publicului în cadrul Tribunalului București se va face exclusiv pe baza unei programări.
Prin soluția PROGRAMĂRI ON-LINE, participanții la actul de justiție au la îndemână o modalitate simplă și sigură de a depune cereri de chemare în judecată, rapoarte de expertiză sau alte înscrisuri, de a consulta dosare în programul de lucru, economisind timpul, contribuind la limitarea riscului de răspândire a coronavirusului SARS -CoV-2.
Serviciul PROGRAMĂRI ON-LINE este flexibil și permite MODIFICAREA sau ANULAREA programării.
Instrucţiuni de utilizare
Începând cu 02.12.2019, Tribunalul București a implementat, în premieră națională, un nou serviciu – e-Legalizare – menit să faciliteze eliberarea/emiterea copiilor legalizate ale Hotărârilor judecătorești/ Certificatelor de grefă supuse legalizării Tribunalului București.
Toți cei interesați să intre în posesia copiilor legalizate ale Hotărârilor judecătorești sau de emiterea Certificatelor de grefă pot solicita o programare accesând aplicația e-Legalizare de pe site-ul Tribunalului București – https://tribunalulbucuresti.ro/ .
Programarea se obține prin completarea corectă și completă a formularului pus la dispoziție, în acest sens, pe pagina de internet a Tribunalului București.
La nivelul Tribunalului București, cererea este validată de către personalul cu astfel de atribuții, iar solicitanții vor fi înștiințați, de îndată, printr-un e-mail (Legalizări Tribunalul București), că le-a fost rezervată o zi la care să se prezinte la Registratura secției învestite.
Pentru a intra în posesia copiilor legalizate trebuie ca partea (personal sau prin reprezentant) să se prezinte la data menționată în e-mail-ul primit de la instanță, la registratura secției pe rolul căreia se află dosarul, având asupra sa actele depuse on-line, în original (cererea-tip, dovada achitării taxei de timbru, actul de identitate/dovada calității de reprezentant).
În scopul creșterii calității actului de justiție și pentru asigurarea unei transparențe sporite a procedurilor judiciare, în cadrul Tribunalului București este operațională aplicația „Dosar Electronic” disponibilă publicului pe site-ul https://tribunalulbucuresti.ro/ care facilitează accesul on-line al părților și al reprezentanților acestora la actele dosarului.
Pentru a vă putea autentifica şi a avea acces la dosarul în format electronic, este necesar să comunicați instanței adresa de e-mail și numărul de telefon mobil. În cazul în care nu ați solicitat inițial acces-ul la DOSARUL ELECTRONIC, cererea dumneavoastră ulterioară pentru logare în aplicație, pe lângă datele menționate mai sus (e-mail şi număr de telefon) trebuie să fie însoțită de o copie a cărții de identitate și/sau dovada calității de reprezentant.
Sistemul este implementat în dosarele non penale, înregistrate începând cu 10.07.2019, în care Tribunalul București este învestit în primă instanţă (ca instanță de fond). În materie penală sistemul este operaţional începând cu data de 15.09.2020, în dosarele penale în care Tribunalul București este învestit ca instanță de fond, prin rechizitoriu.
Cerere de acces - civil
Cerere de acces - penal
Instrucţiuni de utilizare
În scopul protejării sănătății cetățenilor care apelează la justiție, avocaților, tuturor participanților la realizarea actului de justiție și a personalului Tribunalului București, având în vedere că pentru limitarea infecțiilor cu noul coronavirus se recomandă implementarea măsurilor de distanțare socială, în vederea desfășurării activității în condiții de siguranță, la nivelul Tribunalului București a fost emisă Decizia nr. 70/12.05.2020, completată prin Decizia 71/14.05.2020 şi prin Decizia 72/15.05.2020, prin care au fost luate o serie de măsuri.
Decizia 72/15.05.2020
Decizia 71/14.05.2020
Decizia 70/12.05.2020
Decizia nr. 142 din data de 18.12.2020 cu privire la stabilirea programului de lucru cu publicul pentru Tribunalul București în zilele de 24.12.2020 și 31.12.2020
Anunţ important în atenţia candidaţilor admişi în cadrul procedurii de selecţie - în proiectul „Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de instanțe judecătorești” (Cod SIPOCA/MySMIS: 751/129513): 751/129513)
Rezultatele finale obținute de candidați precum și rezultatul soluționării contestațiilor formulate în cadrul procedurii de selecţie - în proiectul „Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de instanțe judecătorești” (Cod SIPOCA/MySMIS: 751/129513): 751/129513)
Având în vedere existenţa a două cazuri, din care un caz confirmat de COVID-19 şi un caz pentru care există suspiciunea de confirmare, la compartimentul Registratură din cadrul Secţiei a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale a Tribunalului Bucureşti, în scopul evitării contaminării cu virusul gripal COVID-19, se suspendă activitatea cu publicul a compartimentului Registratură din cadrul Secţiei a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale a Tribunalului Bucureşti, în data de 27.11.2020. Detalii.
Ghiduri și formulare
Ghidul practic – Modele de cereri pentru justițiabili în materie civil și procesual civil
Ghidul practic – Modele de cereri pentru justițiabili în materie penală
Formularul de cerere cu privire la cererile de valoare redusă - Anexa 1
Formularul de cerere cu privire la cererile de valoare redusă - Anexa 2
Formularul de cerere cu privire la cererile de valoare redusă - Anexa 3
______________________________________________________________________________
Cerere înregistrare traducători și interpreți – Formular
______________________________________________________________________________
Extras din Codul de procedură civilă – Cererea de chemare în judecată
Extras din Codul de procedurã civilă – Contestația privind tergiversarea procesului
Extras din Codul de procedură penală – Contestația privind durata procesului penal
______________________________________________________________________________
BROȘURI ȘI GHIDURI ELABORATE DE CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII ÎN ANUL 2020
Organizarea sistemului judiciar
Admiterea în magistratură
Ghid de bune practici privind relația sistemului judiciar cu celelalte profesii juridice, în special avocați
Ghid de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass-media
Îndrumar de bune practici privind activitatea judecătorilor și procurorilor în spațiul social media
Organigrama Consiliului Superior al Magistraturii
Ziua Europeană a Justiției Civile
Colegiul de Conducere al Tribunalului București, convocat și întrunit azi 19.03.2020 a luat act de Hotărârea nr. 53/18 martie 2020, pronunțată de Colegiul de Conducere al Curții de Apel București, dispunând măsuri în vederea implementării imediate.
Detalii
Programarea susținerii interviului pentru candidaţii înscrişi la Tribunalul Bucureşti
În cadrul procedurii de selecție pentru ocuparea celor 165 de posturi de experți externi - asistenți ai judecătorului - TRIBUNALUL BUCUREȘTI -ÎN CADRUL PROIECTULUI „OPTIMIZAREA MANAGEMENTULUI LA NIVELUL SISTEMULUI JUDICIAR. COMPONENTA DE INSTANȚE JUDECĂTOREȘTI” (Cod SIPOCA/MySMIS: 751/129513).
Instrucţiuni privind desfăşurarea etapei evaluării prin interviu desfășurată în perioada 16.11.2020-20.11.2020 la Tribunalul Bucuresti
Candidații programați pentru susținerea interviului în zilele de 16 -17.11.2020 precum și în 19 - 20.11.2020 în cadrul proiectului „Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar componenta de instanțe judecătorești” (cod SIPOCA/MYSMIS: 751/129513), TREBUIE să se prezinte cu 20 minute înainte de ora programată pentru susținerea probelor de concurs, în vederea aplicării regulilor de acces în clădire (identificare și termometrizare).
Intrarea se va face prin B-dul Unirii nr.37(intrarea din fata a tribunalului).
Programarea susținerii interviului pentru candidaţii înscrişi la Tribunalul Bucureşti
Colegiul de Conducere al Tribunalului București, convocat și întrunit în 30.03.2020, a luat act de Hotărârea Secției pentru Judecători a Consiliului Superior al Magistraturii 417/24.03.2020, precum și a hotărârii Colegiului de Conducere al Curții de Apel București nr. 65/26.03.2020, dispunând măsuri în vederea implementării imediate.
Detalii
Colegiul de Conducere al Tribunalului București, convocat și întrunit în 30.03.2020, 09.04.2020 precum și în data de 05.05.2020, a luat act de Hotărârea Secției pentru Judecători a Consiliului Superior al Magistraturii 417/24.03.2020, de Hotărârea Colegiului de Conducere al Curții de Apel București nr. 65/26.03.2020, precum și de măsurile stabilite la data de 30.04.2020 de către Consiliul Superior al Magistraturii – Secția pentru Judecători, dispunând măsuri în vederea implementării imediate.
Detalii Hotărârea Colegiului de Conducere al Tribunalului București 8/30.03.2020
Detalii Hotărârea Colegiului de Conducere al Tribunalului București 11/09.04.2020
Detalii Hotărârea Colegiului de Conducere al Tribunalului București 13/05.05.2020
COMUNICAT DE PRESĂ
03.03.2021
Pentru corecta informare a cetăţenilor, faţă de reacţiile exprimate în spaţiul public cu referire la hotărârea judecătorească pronunțată de Tribunalul București în dosarul nr.26704/3/2020, Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Tribunalului București formulează următoarele precizări:
În pronunţarea soluţiilor judecătorii sunt independenţi şi se supun numai legii, în conformitate cu art. 124 alin. 3 din Constituţia României.
Hotărârea judecătorească este adoptată pe baza dispoziţiilor legale incidente cauzei şi pe baza probatoriului administrat pe parcursul fazelor procesuale specifice, nu pe bază de emoţii şi sentimente.
Constatând că reacţiile manifestate provin preponderent din partea reprezentanţilor puterilor legislativă și executivă, Tribunalul București reamintește dispozițiile constituționale conform cărora în statul de drept şi în democraţie cele 3 puteri ale statului: legislativă, executivă şi judecătorească sunt separate şi în echilibru, colaborează şi se respectă reciproc, independent dacă soluţiile adoptate de fiecare dintre acestea sunt sau nu în acord cu aşteptările exponenţilor lor.
În consecinţă, discursul public la adresa hotărârilor judecătoreşti pronunţate trebuie să fie caracterizat de echidistanţă, pentru că numai respectând ordinea de drept şi hotărârile judecătoreşti se va restabili echilibrul social încălcat.
CONDUCĂTORUL BIROULUI DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE AL TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
JUDECĂTOR MIHAELA LAURA RADU
Văzând interesul public manifest referitor la modalitatea concretă de desfășurare a ședințelor de judecată prin videoconferință, Tribunalul București aduce la cunoștința publică extrasul Hotărârii Colegiului de Conducere al instanței nr. 10/07.04.2020 prin care a fost aprobată.
Menționăm că s-a urmărit prin desfășurarea ședințelor în materie nonpenală, supuse regulilor prevăzute de Codul de procedură civilă, asigurarea reducerii interacțiunii fizice, atât timp cât aceasta este posibil, așa cum și art. 42 alin.3 și art. 51 din Decretul Președintelui României privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României nr.195/16.03.2020 stipulează.
Prin art. I punctul 5 din Hotărârea Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr.191/10.03.2020 (anterioară instituirii stării de urgență) s-a statuat că: “În cauzele care vor fi judecate în perioada menționată, instanțele vor proceda, în măsura în care este posibil, la audierea în sistem videoconferință și, în vederea protejării sănătății publice, vor evalua posibilitatea declarării ședinței nepublice.”
Tribunalul București este deschis să ofere orice informații clarificatoare și asigură de disponibilitate toți participanții la actul de justiție în vederea îmbunătățirii procedurilor administrative pe care le adoptă.
Detalii
Tribunalul București caută în permanență soluții pentru a-și îmbunătăți serviciile oferite, venind de această dată, în sprijinul participanților la actul de justiție, prin lansarea serviciului de PROGRAMĂRI ON-LINE al vizitelor la sediile sale din b-dul Unirii nr. 37 – Tribunalului București/Sema Parc, în cadrul spațiilor/serviciilor destinate publicului: Arhive, Registraturi, Biroul de Executări penale, Practicieni în insolvență, Registratura Unică Civilă, Biroul Local pentru Expertize Judiciare Tehnice și Contabile.
Prin soluția PROGRAMĂRI ON-LINE, participanții la actul de justiție au la îndemână o modalitate simplă și sigură de a depune cereri de chemare în judecată, rapoarte de expertiză sau alte înscrisuri, de a consulta dosare în programul de lucru, economisind timpul, contribuind la limitarea riscului de răspândire a coronavirusului SARS -CoV-2.
Serviciul PROGRAMĂRI ON-LINE este flexibil și permite MODIFICAREA sau ANULAREA programării.
Instrucțiuni de utilizare
În scopul creșterii calității actului de justiție și pentru asigurarea unei transparențe sporite a procedurilor judiciare, începând cu data de 15.09.2020, în cadrul Tribunalului București devine operațională în materie penală aplicația „Dosar Electronic”, disponibilă publicului pe site-ul http://www.tribunalulbucuresti.ro, care facilitează accesul on-line al părților și al reprezentanților acestora la actele dosarului.
Pentru a vă putea autentifica și a avea acces la dosarul în format electronic, este necesar să comunicați instanței adresa de e-mail și numărul de telefon mobil. În cazul în care nu ați solicitat inițial acces-ul la DOSARUL ELECTRONIC, cererea dumneavoastră ulterioară pentru logare în aplicație, pe lângă datele menționate mai sus (e-mail și nr. de telefon) trebuie să fie însoțită de o copie a cărții de identitate și/sau dovada calității de reprezentant.
Sistemul va fi implementat în dosarele penale în care Tribunalul București este învestit ca instanță de fond, prin rechizitoriu.
În conformitate cu dispozițiile art.13 alin. 2 raportat la art.7 alin.1 din Legea nr.208/2015 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului, văzând și Hotărârea Guvernului nr.744/2020 privind stabilirea datei alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020, Tribunalul București aduce la cunoștința publicului faptul că la data de 27.09.2020 va avea loc la ora 09:00 la sediul Tribunalului București, Bd. Unirii nr.37, sector 3, etaj 4, camera 439 (Sala de festivități) desemnarea prin tragere la sorți a judecătorilor ce vor face parte din biroul electoral de circumscripție al municipiului București, precum și din biroul electoral de circumscripție pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara țării, în vederea scrutinului pentru alegerea Senatului și a Camerei Deputaților din data de 06.12.2020.
ANUNȚ SELECȚIE EXPERȚI ÎN IMPLEMENTARE (ASISTENȚI AI JUDECĂTORILOR) ÎN CADRUL PROIECTULUI „OPTIMIZAREA MANAGEMENTULUI LA NIVELUL SISTEMULUI JUDICIAR. COMPONENTA DE INSTANȚE JUDECĂTOREȘTI”
(Cod SIPOCA/MySMIS: 751/129513)
CLARIFICĂRI
Având în vedere întrebările adresate de candidați, pe parcursul procedurii de înscriere la selecție, pe site-ul CSM au fost publicate anumite clarificări la anunțul de selecție inițial, ce pot fi accesate la adresa următoare:
https://www.csm1909.ro/PageDetails.aspx?Type=Button&FolderId=8346
COMUNICAT DE PRESĂ
Ca urmare a interesului generat în spaţiul public, pentru corecta informare a opiniei publice, Tribunalul Bucureşti face următoarele precizări:
În perioada 15.03.2020 - 09.11.2020 au fost confirmate 27 de cazuri de infectare cu noul coronavirus (SARS-CoV-2) în rândul magistraţilor şi personalului auxiliar din cadrul Tribunalului Bucureşti.
În urma efectuării anchetelor epidemiologice, Tribunalul Bucureşti nu a fost declarat focar de către Direcţia de Sănătate Publică a municipiului Bucureşti.
Evidenţiem că, după fiecare caz confirmat s-a procedat la efectuarea dezinfecţiei prin nebulizare în maxim 12 ore de la momentul anunţării cazului.
În afara celor 27 de acţiuni de dezinfecţie prin nebulizare, pentru siguranţă, în vederea prevenirii răspândirii infecţiei cu noul coronavirus (SARS-CoV-2) au mai fost realizate două dezinfecţii generale prin nebulizare a întregii clădiri în această perioadă.
În plus, subliniem că la nivelul Tribunalului Bucureşti se efectuează curăţenia în clădire zilnic, cantităţile de substanţe utilizate şi concentraţia respectă normele sanitare, potrivit omologărilor produselor aşa cum sunt prevăzute în fişele tehnice deţinute de firma de curăţenie.
Accesul justiţiabililor în clădire se realizează pe baza listelor de şedinţe postate în timp util pe site-ul Tribunalului Bucureşti, în vederea participării la şedinţele de judecată, precum şi în urma programărilor realizate cu ajutorul aplicaţiilor „e-legalizare” sau „programari on-line” la compartimentele de lucru cu publicul, existând permanent o preocupare a Conducerii Administrativ Judiciare a Tribunalului Bucureşti pentru respectarea distanţării fizice.
Tribunalul Bucureşti asigură întregul public şi personalul instanţei de transparenţă în ceea ce priveşte activitatea sa, în toată perioada de referinţă fiind respectate standardele recomandate de autorităţi conform reglementărilor în materie.
PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
JUDECĂTOR MIHAELA-LAURA RADU