TRIBUNALUL BUCUREŞTI
COMUNICAT
- 08.12.2023 –
Pe fondul informaţiilor din spaţiul public privind declanşarea la nivelul instanţelor judecătoreşti a unor forme de protest de către grefieri vă aducem la cunoştinţă că azi, 08.12.2023, a avut loc, la sediul Tribunalului Bucureşti o întâlnire a preşedintelui instanţei cu o delegaţie a personalului auxiliar de specialitate, formată din grefieri, membri de sindicat, în cadrul căreia au fost discutate nemulţumirile legate de nerespectarea hotărârilor judecătoreşti prin care au fost stabilite drepturi salariale, respectiv neplata integrală a salariilor prevăzute de lege, stabilite prin ordine administrative emise de ordonatorii principali de credite în anii 2022-2023.
De asemenea, au fost explicate demersurile adminstrative efectuate la nivelul Tribunalului Bucureşti, ca ordonator terţiar de credite, pentru soluţionarea dificultăţilor semnalate şi a fost reiterat sprijinul conducerii administrative a instanţei pentru rezolvarea acestora, cu respectarea cadrului legal, multe dintre probleme fiind comune cu celelalte categorii profesionale, respectiv judecători, funcţionari publici, personal auxiliar de specialitate.
Participanţii au informat conducerea instanţei despre organizarea unui protest spontan la sediile Tribunalului Bucureşti din B-dul Unirii şi clădirea Sema Parc, azi, 08.12.2023, ca răspuns faţă de rezultatul discuţiilor purtate la Ministerul Finanţelor Publice în data de 07.12.2023, în care nu au fost identificate soluţii concrete pentru alocarea sumelor de bani necesare plăţii salariilor şi a celorlalte drepturi de natură salarială restante.
La finalul discuţiilor, delegaţia participantă a precizat că, în funcţie de evoluţia măsurilor dispuse la nivel guvernamental, vor fi analizate eventualele forme de protest ce se vor adopta în continuare.
BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII CU PUBLICUL AL TRIBUNALULUI BUCUREŞTI PRIN PREŞEDINTE,
PURTĂTOR DE CUVÂNT AL INSTANŢEI
În data de 6.09.2023 a fost publicat pe pagina de internet a Ministerului Justiției www.just.ro, la secțiunea „Carieră”, subsecțiunea „Posturi vacante” Anunțul privind organizarea interviului pentru dobândirea calității de expert tehnic judiciar de către persoanele care au titlul de academician, profesor universitar sau conferențiar universitar, doctor docent ori doctor într-o anumită specializare.
Anunțul poate fi accesat pe site-ul Ministerului Justiției la https://www.just.ro/mj-organizeaza-interviu-dobandirea-calitatii-de-expert-tehnic-judiciar-2023/ .
Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București
- 01.09.2023 -
Adunarea Generală a Judecătorilor Tribunalului Bucureşti, întrunită în şedinţa din 1 septembrie 2023, la convocarea Preşedintelui Tribunalului Bucureşti, având pe ordinea de zi:
reevaluarea măsurilor de protest adoptate prin Hotărârea Adunării Generale a Judecătorilor Tribunalului Bucureşti nr. 4/20.06.2023, având în vedere Decizia Curţii Constituţionale a României nr. 467/02.08.2023, privind neconstituţionalitatea dispoziţiilor art. I-IV, art. XIII alin. (5) şi (6) şi art. XV din legea pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu şi a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal precum şi anexele 1-3 la acestea,
- a hotărât, cu majoritate, reluarea activităţii de judecată începând cu data de 04.09.2023.
- a hotărât, transmiterea unui comunicat către publicul larg.
- se emite un comunicat de presă în sensul celor de mai sus.
- PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI -
- JUDECĂTOR GABRIELA-MIHAELA RÎŞNOVEANU -
10.08.2023
- ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG -
În conformitate cu dispoziţiile art. 1 alin. (1) și art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 1555 din data de 28.12.2022 privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, altele decât zilele de sărbătoare legală, pentru anul 2023, vă aducem la cunoştinţă că în ziua de 14.08.2023 compartimentele din cadrul Tribunalului Bucureşti, care lucrează cu publicul, nu vor funcţiona şi nici nu se vor desfăşura şedinţe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene de judecată stabilite în ziua menţionată anterior.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI
COMUNICAT
În raport de semnalările apărute în spațiul public, Tribunalul București aduce la cunoștința părților, reprezentanților acestora, precum şi avocaţilor următoarele:
La Tribunalul București ședințele de judecată se vor desfășura conform celor stabilite prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, în sensul că se va dispune amânarea tuturor cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 21 iunie 2023, cu excepţia următoarelor cauze: măsurile preventive în materie penală, cauzele prevăzute la art. 138 Cod procedură penală, percheziţiile domiciliare şi cauzele urgente în materie civilă lato sensu (ordonanţe preşedinţiale vizând minorii, măsura plasamentului de urgenţă, ordine de protecţie, răpirile internaţionale de minori, suspendări provizorii de executare), grevă (acțiune în constatarea nelegalității grevei, acțiune în suspendarea grevei).
La serviciile de lucru cu publicul (arhive, registraturi, executări penale, Biroul de informare și relații cu publicul, BLET, PJ și partide politice) programul se va desfășura conform orarului de lucru afișat.
Precizăm că în materie penală pot exista situaţii punctuale în care prezenţa avocatului este necesară, aspect ce se va comunica, prin intermediul grefei, în timp util.
În materie civilă, în sens larg, situaţiile în care unele completuri de judecată vor proceda altfel, vor fi aduse la cunoştinţa publicului larg prin afişare la uşa instanţei şi prin publicarea pe pagina de internet a Tribunalului Bucureşti, împreună cu listele de şedinţă.
În acest sens, precizăm următoarele:
- În ziua de 26 iunie 2023 completurile de judecată C25 Fond al Secției a VI-a civile (specializată în soluționarea litigiilor cu profesioniști) urmează să aprecieze asupra modului de soluționare a cauzelor aflate pe rol, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
- În ziua de 27 iunie 2023 completurile de judecată C35 Fond al Secției a VI-a civile (specializată în soluționarea litigiilor cu profesioniști) urmează să aprecieze asupra modului de soluționare a cauzelor aflate pe rol, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici(lista1, lista2).
- în data de 28 august 2023 completul de judecată C32 din cadrul Secției a II-a Contencios Administrativ și Fiscal urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
- în data de 29 august 2023 completurile de judecată C31 si CC-31 din cadrul Secției a VIII-a Conflicte de muncă și asigurări sociale urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
- în data de 31 august 2023 completul de judecată Apel U1 din cadrul Secției a V-a Civilă urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
- în data de 04 septembrie 2023 completul de judecată C31 din cadrul Secției a VIII-a Conflicte de muncă și asigurări sociale urmează să aprecieze asupra modului de soluționare al cauzelor aflate pe rol, suplimentar față de cauzele stabilite ca fiind urgente prin Hotărârea Adunării Generale a judecătorilor nr.4/20.06.2023, conform listei de ședință ce poate fi consultată aici.
- Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București -
În contextul extinderii portalului web de achitare taxă timbru, în raport de soluția Comisiei nr.2 a Consiliului Superior al Magistraturii din 13.12.2022, prin care s-a aprobat demararea procesului tehnic de extindere la nivel național a portalului privind plata taxelor de timbru, Tribunalul București își actualizează serviciile menite să îmbunătățească accesul justițiabililor la actul de justiție, integrând serviciul de achitare taxă judiciară de timbru în categoria serviciilor pe care acesta le pune la dispoziția justițiabililor, prin intermediul paginii web www.tribunalulbucuresti.ro
Achitarea taxei judiciare de timbru stabilită de instanță sau calculată de dumneavoastră într-un dosar deja existent se realizează online, cu cardul bancar, fără comision, dovada de plată fiind trimisă automat instanței, pentru atașare la dosar.
- Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București -
În data de 29.06.2023 a fost supus procedurii de dezbatere publică, în condițiile art.7 din legea nr.52/2023 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările ulterioare, proiectul de ordin al ministrului Justiției privind aprobarea Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare.
Proiectul poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, la secțiunea Acte normative, subsecțiunea Proiecte în dezbatere (https://www.just.ro/proiectul-de-ordin-al-ministrului-justitiei-privind-aprobarea-nomenclatorului-specializarilor-expertizei-tehnice-judiciare/) și la sediul Biroului local pentru expertize judiciare tehnice şi contabile din cadrul Tribunalului București situat în București, Bd.Unirii nr.37, sector 3.
Propunerile, sugestiile sau opiniile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi transmise până pe data de 9.07.2023, în scris, la adresa Ministerului Justiției din municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, cod poștal 050741, sau la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București
Programul de lucru cu publicul la nivelul Tribunalului Bucureşti în perioada vacanţei judecătoreşti 01.07.2023 - 31.08.2023
Biroul de Informare şi Relaţii Publice va funcţiona cu program normal, ca şi în perioadele de timp aflate în afara vacanţei judecătoreşti.
Biroul de aplicare a apostilei va avea următorul program:
- primiri acte: miercuri şi joi - orele 09.00-11.00
- eliberări acte: miercuri şi joi - orele 13.00-14.00, în ziua depunerii.
Biroul Local pentru Expertize Tehnice, Judiciare şi Contabile va avea următorul program cu publicul pe perioada vacanţei judecătoreşti:
- marţi şi joi - orele 09.00-13.00
Biroul Persoane Juridice va avea următorul program:
- marţi şi joi - orele 09.00-13.00
Biroul Traducători va avea următorul program:
- miercuri, între orele 11.00 – 13.00
Biroul Partide Politice va avea următorul program:
- luni și miercuri, între orele 09.00 – 12.00
Arhive şi Registraturi
- Arhiva şi Registratura (Secţiile I-VIII): marţi, miercuri şi joi - orele 09.00 - 12.00
- Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V: marţi, miercuri şi joi - orele 09.00 - 12.00
Prin excepţie, în intervalul 09.00-12.00, se va permite accesul părţilor/reprezentanţilor ale căror dosare sunt planificate în şedinţă de judecată, în afara zilelor în care registraturile și arhivele au program de lucru cu publicul.
Programul de legalizări
- Secţia I Penală: miercuri – orele 09.00 – 12.00.
- Secţia a II-a de Contencios Administrativ şi Fiscal: miercuri şi joi, orele 09.00-12.00, urmând ca eliberarea înscrisurilor să se realizeze în intervalul orar 12.00-14.00, în zilele menţionate.
- Secţiile Civile III-V: miercuri – orele 09.00 – 12.00.
- Secţia a VI-a Civilă: marţi, miercuri, joi – orele 09.00-12.00
- Secţia a VII-a Civilă: marţi şi joi - orele 09.00-12.00
- Secţia a VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale: marţi şi joi - orele 09.00-12.00
Şedinţele de judecată urmează a se desfăşura în conformitate cu planificările întocmite de către preşedinţii secţiilor şi avizate de Colegiul de conducere al Tribunalului Bucureşti.
CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A
TRIBUNALULUI BUCUREȘTI
COMUNICAT
- 20.06.2023 -
Adunarea Generală a Judecătorilor Tribunalului Bucureşti, întrunită în şedinţa din 20 iunie 2023, la convocarea Preşedintelui Tribunalului Bucureşti, în prezenţa a 213 judecători:
- a hotărât, în unanimitate, că iminenta modificare a dispoziţiilor legale care consacră pensia de serviciu pentru judecători este de natură a încălca independenţa şi a afecta statutul constituţional al judecătorilor;
- a hotărât, cu o majoritate covârşitoare, adoptarea unei forme de protest faţă de parcursul procesului legislativ, constând în amânarea tuturor cauzelor pe o perioadă nedeterminată, începând cu data de 21 iunie 2023, cu excepţia următoarelor cauze: măsurile preventive în materie penală, cauzele prevăzute la art. 138 Cod procedură penală, percheziţiile domiciliare şi cauzele urgente în materie civilă lato sensu (ordonanţe preşedinţiale vizând minorii, măsura plasamentului de urgenţă, ordine de protecţie, răpirile internaţionale de minori, suspendări provizorii de executare), grevă (acțiune în constatarea nelegalității grevei, acțiune în suspendarea grevei);
- a hotărât, în unanimitate, transmiterea către publicul larg a unui comunicat cu privire la forma de protest adoptată;
- se emite un comunicat de presă în sensul celor de mai sus.
- PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI -
- JUDECĂTOR GABRIELA-MIHAELA RÎŞNOVEANU -
Prin hotărârea pronunţată astăzi, 09.06.2023, în cauza nr. 8813/3/2023, Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea creditoarei Autoritatea de Supraveghere Financiară şi a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva debitoarei EUROINS ROMÂNIA ASIGURARE - REASIGURARE S.A.
Prin aceeaşi hotărâre a fost desemnat în calitate de lichidator judiciar C.I.T.R. FILIALA BUCUREŞTI S.P.R.L.
În cauză, judecătorul sindic a fixat următoarele termene limită:
a) termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei – 24.07.2023;
b) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe – 04.08.2023;
c) termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 28.08.2023;
d) data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 10.08.2023.
În vederea facilitării demersurilor de înregistrare a declaraţiilor de creanţă, precizăm că cererile de înscriere la masa credală, însoţite de documentele justificative şi dovada achitării taxei judiciare de timbru vor fi transmise la grefa Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti, atât în format scriptic (hârtie), cât şi în format electronic (documente pdf de maximum 4 MB fiecare) exclusiv la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., urmând ca exemplarul destinat practicianului în insolvenţă să fie transmis pe adresa de corespondenţă electronică ce va fi indicată de acesta prin notificare.
Menţionăm totodată că întreaga corespondenţă electronică privind procedura insolvenţei debitoarei Euroins România Asigurare - Reasigurare S.A. va fi transmisă de către participanţii la procedură NUMAI pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..